Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
879 besök totalt |
Jupp, jag har en torsen från Modena i nosen, och har bara provat den på halt underlag...där den understyr om man fegar, man måste köra bilen hårdare för att det skall hända saker. Jag antar att samma saker kommer att hända på torrare asfalt...men inte lika markant. Draget ut ur en böj är dock HELT annorlunda... ![]() Imprezan skulle må riktigt bra av en "bakhjulsdriven" split i mitten, och en elakare diff bak för att vara riktigt kul på bana. Jag ledsnade lite på att gå genom trösen med fullt hjulspinn (och att tappa en del knuff) på inner fram - därav diffen... Rapporter följer... /J - precis meckat låda, bottenstock byggd enligt konstens alla regler, och lite svart magi blandat med bondförnuft. ![]() |
||
Australiensisk märke - den är antagligen väldigt snarlik Quaife:s ATB - som också är av torsentyp.
![]() Men enligt de som vet av en sanslöst fin detaljkvalitet jämfört med den engelska motsvarigheten. /J |
||
Jerry: Hur är det med en STI mellan-diff? Den är väl ställbar så att man får mer kraft till bakhjulen? Har för mig upp till 100% på bak(?)
När det är blöt ute spinner ju inner fram hejdlöst om man står på lite... blev det stor skillnad med diffen? Sen tycker jag att Imprezan är lite inkonsekvent tack vare 50/50, men mycket går att avhjälpa med hjälp av hjulvinklar. Pappas Impreza är mycket mer "tailhappy" än min pga obefintlig toe-in och mindre camber bak medans min är nästan idoitsäker (understyr) och mycket stabilare i högre farter. _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
879 besök totalt |