Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Sparco 4p-bälte wrap around-möjlighet?
1615 besök totalt
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474


Trådstartare
Sparco 4p-bälte wrap around-möjlighet?

Eftersom det lutar åt Sparco Sprint-stolar i Miatan lär det bli Sparco-bälten också.

Men röret i bågen som bältet är tänkt att fästas i saknar fäste för clip-infästen.

Så kan man på alla bälten bara trä ur bältet ur knäppet och trä det runt röret och montera som första bältet i nedanstående bild, eller vad rekommenderar ni?

Vore skönt att slippa börja svetsa och dona i bågen eftersom den redan är lackerad. Och klippa i bältet känns ju lite nasty, är det ens tillåtet?


_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
McRae
HQ
Här sen Maj 2004
Inlägg: 473



Ja, det går bra.

_________________
Rɑnɑld MɑcLeɑn
------------------

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474


Trådstartare
Re:

McRae skrev:
Ja, det går bra.


Det går bra att trä ur bältet ur klämman, eller det är tillåtet att klippa upp bältet vid behov?

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
zeb930
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 280




_________________
Krister Svahn
Porsche 911 turbo -80
Citera
Filip N
Malmö
Här sen Mar 2012
Inlägg: 508



Re: Sparco 4p-bälte wrap around-möjlighet?

xtimmyx skrev:
Eftersom det lutar åt Sparco Sprint-stolar i Miatan lär det bli Sparco-bälten också.

Men röret i bågen som bältet är tänkt att fästas i saknar fäste för clip-infästen.

Så kan man på alla bälten bara trä ur bältet ur knäppet och trä det runt röret och montera som första bältet i nedanstående bild, eller vad rekommenderar ni?

Vore skönt att slippa börja svetsa och dona i bågen eftersom den redan är lackerad. Och klippa i bältet känns ju lite nasty, är det ens tillåtet?



Gör ett litet trådlyft... bara ett decennium gammal ju!

Kan någon förtydliga för mig? Om man har mitten-varianten med clips, är det alltid så att man kan lirka ur bältet, skippa clipset och sen göra wrap around?

Behöver jag nåt extra metallbeck eller är det bara att använda befintligt?

Mvh

_________________
Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om...
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6268



Re: Sparco 4p-bälte wrap around-möjlighet?

Fejlep skrev:
xtimmyx skrev:
Eftersom det lutar åt Sparco Sprint-stolar i Miatan lär det bli Sparco-bälten också.

Men röret i bågen som bältet är tänkt att fästas i saknar fäste för clip-infästen.

Så kan man på alla bälten bara trä ur bältet ur knäppet och trä det runt röret och montera som första bältet i nedanstående bild, eller vad rekommenderar ni?

Vore skönt att slippa börja svetsa och dona i bågen eftersom den redan är lackerad. Och klippa i bältet känns ju lite nasty, är det ens tillåtet?



Gör ett litet trådlyft... bara ett decennium gammal ju!

Kan någon förtydliga för mig? Om man har mitten-varianten med clips, är det alltid så att man kan lirka ur bältet, skippa clipset och sen göra wrap around?

Behöver jag nåt extra metallbeck eller är det bara att använda befintligt?

Mvh


Dom flesta bältena går att trä ur låsblecket och sen trä ihop utan kroken. Använd ENBART dom delarna som följer med bältet när du köper det när du gör en wrap around samt se till att hålla det så tajt det bara går runt röret.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Filip N
Malmö
Här sen Mar 2012
Inlägg: 508



Re: Sparco 4p-bälte wrap around-möjlighet?

J.Schuman skrev:
Fejlep skrev:
xtimmyx skrev:
Eftersom det lutar åt Sparco Sprint-stolar i Miatan lär det bli Sparco-bälten också.

Men röret i bågen som bältet är tänkt att fästas i saknar fäste för clip-infästen.

Så kan man på alla bälten bara trä ur bältet ur knäppet och trä det runt röret och montera som första bältet i nedanstående bild, eller vad rekommenderar ni?

Vore skönt att slippa börja svetsa och dona i bågen eftersom den redan är lackerad. Och klippa i bältet känns ju lite nasty, är det ens tillåtet?



Gör ett litet trådlyft... bara ett decennium gammal ju!

Kan någon förtydliga för mig? Om man har mitten-varianten med clips, är det alltid så att man kan lirka ur bältet, skippa clipset och sen göra wrap around?

Behöver jag nåt extra metallbeck eller är det bara att använda befintligt?

Mvh


Dom flesta bältena går att trä ur låsblecket och sen trä ihop utan kroken. Använd ENBART dom delarna som följer med bältet när du köper det när du gör en wrap around samt se till att hålla det så tajt det bara går runt röret.


Tackar! Då ska jag bara bekräfta att det går att göra så med det tilltänkta bältet thumbs up

_________________
Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om...
Citera
Skruva banåkabil
Sparco 4p-bälte wrap around-möjlighet?
1615 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande