Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S240 2010
4 besök senaste veckan (6986 totalt)
<<   1, 2, 3
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Nu kan mekandet börja.
Det blev 170x45-reglar.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 775



De är inte lätta att jobba med
Men det ser bra ut. Du har den tvärgående balken bak där klossarna är som är det mesta av vikten. Finns puckar att montera innanför golvet så behöver du inte ta av golvet varje gång, men om man lyfter bilen så ofta har man kanske andra problem
Du har en bra krok på liften fram om du vill ha lite extra försäkring. Jag drog alltid en rem runt bärarmen fram och ned på liften. Speciellt om jag lyfte av mycket vikt fram som fälgar, bromsar m.m
Sen tror jag att de som faller av baklänges är lyft punkten vid dörrarnas bakkant för de längre bak är jobbigare att komma åt.

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Aerodynamic
Alingsås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 687



Du kan alltid ta bort bakhjulen men inte framhjulen för lite extra balans med.

Vad ska hända med bilen nu då?

Mvh, Per

_________________
Per Axblom
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Aerodynamic skrev:
Du kan alltid ta bort bakhjulen men inte framhjulen för lite extra balans med.
Vad ska hända med bilen nu då?

Mvh, Per

Lådan ska ur och få en ny synkring på 2:ans växel.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Nu är lådan äntligen ute. Skriver lite mer om det senare.


_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
Nu är lådan hos Japtuning för byte av 2ans synkring. Med lite tur behövs inte mer.
Under tiden är det mest skruva bort, inspektera, tvätta som gäller.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
M_H
Stockholm
Här sen Nov 2020
Inlägg: 31



Vad har du för bredd på garaget och vad är det för lyft?

Har trångt själv, men vill gärna ha en lyft...

Snygg Exige btw! Sålde precis min Elise och är säker på att den kommer bli saknad:(

_________________
M@gn u sH u l t
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2321


Trådstartare
M_H skrev:
Vad har du för bredd på garaget och vad är det för lyft?

Har trångt själv, men vill gärna ha en lyft...

Snygg Exige btw! Sålde precis min Elise och är säker på att den kommer bli saknad:(


Hej Magnus!
Garaget är ca 2,9 m brett och lyften är från anab.

http://anabint.se/Produkter_verkstad_Saxlyftar_TDY-P3010.html

Jag gillar inte att sälja prylar; har nästan alltid ångrat mig. Oftast gitarrer iofs.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Exige S240 2010
4 besök senaste veckan (6986 totalt)
<<   1, 2, 3


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >