Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
98 besök senaste veckan (492671 totalt)
<<   1, 2, 3 ... , 51, 52, 53   >>
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Jag har en lösning på det

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 814



Fler cylindrar?

Vilken rattstång är det förresten?

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

John Deere 2120
AC Cobra 427 S/C Replica

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 417



Historiens kortaste transaxel?

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1952



Kedjedrift fattar ni väl

http://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk3MzA5OTtzO . . . .

Bild från classic motor http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20140806/prescott-hill-20 . . . .


EDIT:lyckades visst inte länka in bilden så den visades. Men själva länken tycks funka....

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 5614



Wankelsport skrev:
Kedjedrift fattar ni väl

http://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk3MzA5OTtzO . . . .

Bild från classic motor http://www.classicmotor.se/artiklar/artiklar/20140806/prescott-hill-20 . . . .


EDIT:lyckades visst inte länka in bilden så den visades. Men själva länken tycks funka....


Dom har provat det på en WRX I Australien

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Finishing races is important, but racing is more important
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Klingan75 skrev:
Vilken rattstång är det förresten?


Det är oem från R8an, tänker att jag börjar med nåt som funkar. Samma prylar sitter ju i GT3an som i gatbilen.
Den är ju ställbar i höjd/längsled, då kan man prova ut vart man vill ha ratten och sen eventuellt bygga en ny rattstång som är betydligt lättare.

Har styrväxel både från gatbilen och GT3, har inte mätt upp hur mkt de skiljer.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Hittade kalkylator: borde räcka med 20kg

Ska man satsa på vinylester eller duger det med polyester?
Nästan dubbla priset på vinylester..

Lite övrigt info:

Så som motor/låda står nu så hamnar ca 14-15cm av lådan bakom "bakaxeln.
#villhanerbilenpåhjulnusåjagserhurviktfördelningenändrats

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1952



Jag är väldigt tveksam till att du märker någon skillnad egentligen till något sånt här. Det lilla skillnad det är märks inte i en sån detalj.
Vill man öka styvheten i delen bör man istället lägga förstäkningar med distansmaterial mellan. Det tjänar man mycket mer på.

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
stilldouble
Malmö
Här sen Okt 2012
Inlägg: 578



Wankelsport skrev:
Jag är väldigt tveksam till att du märker någon skillnad egentligen till något sånt här. Det lilla skillnad det är märks inte i en sån detalj.
Vill man öka styvheten i delen bör man istället lägga förstäkningar med distansmaterial mellan. Det tjänar man mycket mer på.


Att afterhärda laminat i förhöjd temp något/några dygn höjer också styrkan med typ 30%...

_________________
Magnus Falk
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Hur funkar polyester med värme? Hur hög temp kan man köra vid efterhärdning?

De färdiga delarna blir i kolfiber/epoxi med distansmtrl

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare


_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 37406

Forumägare
Forumägare

Så jävla shysst att scanna in. Vem scannade? Synd att bra scanners är så attans dyra

_________________
Magnus Thomé
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Så jävla shysst att scanna in. Vem scannade? Synd att bra scanners är så attans dyra


Jag scannade själv, kör lite sånt på jobbet. Detta är en riktigt bra scanner = väldigt dyr.
Blir dock alltid lite smått som man missar men just i detta fallet scannade jag motor/låda för att "ta upp plats" så jag ska kunna designa rörramen runt utan att det tar i.

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
C311
Värmland
Här sen Jan 2015
Inlägg: 305



[quote="Johan H]Fantastisk motor! Jag älskar min
Fint motorljud med flatplane, har kamkedja, driftsäker.
Inte så dåligt ljud med crossplane heller.

Man bör notera att F136 finns i ganska många versioner.
F136 monterade i Ferrari F430 har 4,3L, flatplane-vev, torrsump och 8500 rpm varvstopp, 490 hk.
F136 i Ferrari 458 skiljer sig rätt mkt från F430.

F136 i Maserati & Alfa finns som 4,2L och 4,7L, har inte flatplane-vev, den har en vanlig crossplane, finns med både torr och våtsump beroende på modell den satt i.[/quote]

En Audi ska ha Audimotor

F136 är en bra maskin men i Ferrariutförande är vevstakarna den svaga länken. Storänden blir oval och bultarna går av. Kan även även hända på Maserati då de använder samma stakar från Pankl. 458 har en bättre och lättare vevaxel med 3 mm längre stakar.

_________________
Thomas Alsterfalk
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Fyndade en sprillans kylare från Audi Sport för ett tag sedan



_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Ni som har koll, finns det andra "tråg" från andra V8or i den familjen som inte sticker ut så mycket på höger sida som på bilden?
Hur jag vrider och vänder på det så kolliderar minst ett rör med den delen. Antingen när motorn sitter där den ska eller vid i/urmontering. I värsta fall får jag ha ett demonterbart rör på den sidan när man ska lyfta i/ur motorn.
Orkar inte fixa torrsump också..



_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 814



Känner du någon som kan svetsa aluminium kanske det går att bygga om? Oljig gjutaluminium är väl varje svetsares våta dröm.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

John Deere 2120
AC Cobra 427 S/C Replica

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Klingan75 skrev:
Känner du någon som kan svetsa aluminium kanske det går att bygga om? Oljig gjutaluminium är väl varje svetsares våta dröm.


Jag är inne på det med men jag vet inte vad som är bakom. Får väl öppna och kolla helt enkelt.
Japp, får doppa den delen i aceton en längre tid 500ggr så kanske det inte spottar och fräser så jävligt

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 5379



Jag har inte sett att det skulle finnas, (har visserligen inte tittat i just det syftet, så kan ju ha missat)
Har kollat på de flesta v8erna vid flera tillfällen, men inte sett något som skulle sticka ut mindre åt sidorna.

Men minns jag rätt är det i princip bara tomt utrymme åt sidorna, så är nog enklast att bara skruva bort de nedre bitarna å kapa å svetsa om.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 5379



Rotade fram en gammal bild.


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Christian Hedblom
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1767


Trådstartare
Ser ut som det är tomt innanför som du säger. Tack!
Fram med yxan!

_________________
Christian Hedblom

Raceproof Creations

Tekniker
Volvo HPG
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi R8 LMS Ultra(light)
98 besök senaste veckan (492671 totalt)
<<   1, 2, 3 ... , 51, 52, 53   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >