Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54 >> 28 besök senaste veckan (504035 totalt) |
|
||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Kedjedrift fattar ni väl
http://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net Bild från classic motor http://www.classicmotor.se/artiklar/ EDIT:lyckades visst inte länka in bilden så den visades. Men själva länken tycks funka.... _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Dom har provat det på en WRX I Australien _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Det är oem från R8an, tänker att jag börjar med nåt som funkar. Samma prylar sitter ju i GT3an som i gatbilen. Den är ju ställbar i höjd/längsled, då kan man prova ut vart man vill ha ratten och sen eventuellt bygga en ny rattstång som är betydligt lättare. Har styrväxel både från gatbilen och GT3, har inte mätt upp hur mkt de skiljer. |
||
Hittade kalkylator: borde räcka med 20kg
Ska man satsa på vinylester eller duger det med polyester? Nästan dubbla priset på vinylester.. Lite övrigt info: Så som motor/låda står nu så hamnar ca 14-15cm av lådan bakom "bakaxeln. #villhanerbilenpåhjulnusåjagserhurviktfördelningenändrats |
||
Jag är väldigt tveksam till att du märker någon skillnad egentligen till något sånt här. Det lilla skillnad det är märks inte i en sån detalj.
Vill man öka styvheten i delen bör man istället lägga förstäkningar med distansmaterial mellan. Det tjänar man mycket mer på. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
Att afterhärda laminat i förhöjd temp något/några dygn höjer också styrkan med typ 30%... _________________ Magnus Falk |
||
Hur funkar polyester med värme? Hur hög temp kan man köra vid efterhärdning?
De färdiga delarna blir i kolfiber/epoxi med distansmtrl |
||
|
||
Jag scannade själv, kör lite sånt på jobbet. Detta är en riktigt bra scanner = väldigt dyr. Blir dock alltid lite smått som man missar men just i detta fallet scannade jag motor/låda för att "ta upp plats" så jag ska kunna designa rörramen runt utan att det tar i. |
||
[quote="Johan H]Fantastisk motor! Jag älskar min
Fint motorljud med flatplane, har kamkedja, driftsäker. Inte så dåligt ljud med crossplane heller. Man bör notera att F136 finns i ganska många versioner. F136 monterade i Ferrari F430 har 4,3L, flatplane-vev, torrsump och 8500 rpm varvstopp, 490 hk. F136 i Ferrari 458 skiljer sig rätt mkt från F430. F136 i Maserati & Alfa finns som 4,2L och 4,7L, har inte flatplane-vev, den har en vanlig crossplane, finns med både torr och våtsump beroende på modell den satt i.[/quote] En Audi ska ha Audimotor F136 är en bra maskin men i Ferrariutförande är vevstakarna den svaga länken. Storänden blir oval och bultarna går av. Kan även även hända på Maserati då de använder samma stakar från Pankl. 458 har en bättre och lättare vevaxel med 3 mm längre stakar. _________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||
|
||
Ni som har koll, finns det andra "tråg" från andra V8or i den familjen som inte sticker ut så mycket på höger sida som på bilden?
Hur jag vrider och vänder på det så kolliderar minst ett rör med den delen. Antingen när motorn sitter där den ska eller vid i/urmontering. I värsta fall får jag ha ett demonterbart rör på den sidan när man ska lyfta i/ur motorn. Orkar inte fixa torrsump också.. |
||
Känner du någon som kan svetsa aluminium kanske det går att bygga om? Oljig gjutaluminium är väl varje svetsares våta dröm.
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Jag är inne på det med men jag vet inte vad som är bakom. Får väl öppna och kolla helt enkelt. Japp, får doppa den delen i aceton en längre tid 500ggr så kanske det inte spottar och fräser så jävligt |
||
Jag har inte sett att det skulle finnas, (har visserligen inte tittat i just det syftet, så kan ju ha missat)
Har kollat på de flesta v8erna vid flera tillfällen, men inte sett något som skulle sticka ut mindre åt sidorna. Men minns jag rätt är det i princip bara tomt utrymme åt sidorna, så är nog enklast att bara skruva bort de nedre bitarna å kapa å svetsa om. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
||
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54 >> 28 besök senaste veckan (504035 totalt) |