Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nybörjarsvängåkaforum
![]() |
775 besök totalt |
Justera Öhlins Road&Track
Köpte nyligen en fin M2 som föregående ägare monterat Öhlins Road&Track-kit på Jag förstår principen av hur man justerar styvheten, jag förstår inte VART detta sker! Måste jag lyfta bilen för att göra den mjukare alt. hårdare? Explain like i'm five ![]() _________________ Petter Berggren |
||
Re: Justera Öhlins Road&Track
Sitter en ratt längst ner på stötdämparnas ändar. Går utmärkt att nå när bilen står på backen. Eller utmärkt o utmärkt... Jag har gjort det många ggr på min M2 men man får lägga sig på rygg på backen, sträcka in armen o famla runt för att känna efter var fan dämparens nedre ände är. Sen är det bara att vrida ![]() Ratten på framdämparna är hyffsat lätt att vrida på och även känna varje klick. Där bak är det en större ratt som har urfasningar runt om så man får bättre grepp, vilket behövs för där är varje klick redigt trögt. Grundsetup för bana, börja på 6 klick från hårdast fram och 9 klick från hårdast bak. Jag körde hårdare för lite direktare respons på 3-4 från hårdast fram och 6-7 från hårdast bak. _________________ ![]() |
||
Re:
Som att stänga en kran, japp. Sett underifrån alltså ![]() _________________ ![]() |
||
20 klick ca.
Speciellt de tre - fyra hårdaste klicken till fullt hårdast blir det ganska tydlig skillnad mot resten. I resten av justerområdet känner man ingen skillnad på gata på enstaka klick. Från fullt hårdast till mjukaste läget märks mycket tydligt _________________ ![]() |
||
![]() |
Nybörjarsvängåkaforum
![]() |
775 besök totalt |