Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35, 36, 37 >> 19 besök senaste veckan (160930 totalt) |
![]() Eftersom jag tillhör de lyckligt lottade som fått testa denna tingest kan jag bara hålla med. 2,8:an med 235hk var precis lagom övermotoriserad enligt mig. Men den testades på blött och med "lite" brutalar körstil. ![]() ![]() Med 130hk till blir det helt sjukt och man har iaf alltid en reservdos kraft kvar...iaf tycker man det om man inte kör bilen så mkt som Janne. "Men nu får du väl ändå varva ur den lite! Det är ju efter 6000 och upp till 8 det låter som bäst..." ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hej Manuel det var länge sedan ![]() Superstage gick väl sådär ![]() ![]() Körde första rundan på 1,32 å sen blev det inte så mycket bättre 1.31.09 som bäst ![]() fast jag hade stora proplem med fästet bak,tänkte att mina yokohama 048 skulle funka bra men jag fick aldrig någon rätsida på lufttryck/temp men det är ju kul på ett sätt när det går på tvären på trean i 150km/h ![]() Samuel Lindqvist (som körde 1.26.xx med E30M3 ![]() ![]() Jag vet att både bilen å jag kan bättre än 1.31 men det får vi ta nästa år, det kan ju inte gå bra jämt. Hur går det med din bil å Henkes? Du får ju ta å lägga upp din bil på rejsa _________________ Jan Ekehage ![]() |
||
Ang. hastighetsgivare inga problem
![]() Det enda jag bryr mig om är cc mått mellan skruvarna och att flänsyta mot diffhus är ungefär samma. Det ser ju onekligen så ut!?? (1055:- kostar det på lokale handlarn, för de som är intresserade.) _________________ Niklas Persson Porsche 997 Turbo BMW M3 Competition Touring |
||
Lånade ut bilen igår till en affärsbekant här på jobbet, jag satt jämte å tjötade lite när han körde av vägen med min älskling
![]() Kan inte vara helt fel med bur för om man tittar på andra bilar som har backat in i träd i 70km/h eller lägre hastighet så brukar dom inte klara sig så bra som min gjorde. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||
Shit....ser inte roligt ut!!
Det var den karossen det...eller?? Beklagar verkligen! ![]() ![]() ![]() Tur att ni/du klara er så lindrigt!? _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
Det var mycket tråkigt att se Janne.
Hoppas verkligen att du kan få ordning på den igen. Men framförallt, kolla upp huvudet och nacken! Sånt kan bli jobbigt. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||
Jo det viktigaste är ju att vi klarade oss, var på sjukan igår å röntgade allt + att dom kollade hjärnan men hittade ingenting
![]() Har kommit överens med länsförskringar om att jag ska laga bilen själv. ska skruva isär den å sen ska den till någon auktoriserad verkstad som ska byta ut dom bärande delarna sen fixar jag å donar med allt annat.Det är ju inte mycket som är orginal på bilen så det känns bättre att göra det själv. Får givetvis ersättning för allt så det är ingen större katastrof igentligen. kanon bemötande från försäkrings bolagetssida/länsförsäkringar ![]() ![]() Kommer dokumentera allt här på rejsa så det inte finns några frågetecken angående bilen om/när jag säljer den, känns bäst så ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||
AJ! Både i själ och för er skull Janne...
Men nu har jag ju fått höra att du fortfarande inte har ngt i skallen och att det säkert kommer bli bra med bilen. ![]() ![]() Vidhåller fortfarande att jag är intresserad av bilen vid en ev försäljning i framtiden. Träd eller inte... Men jag ska naturligtvis ha det som ett prutningsargument. ![]() |
||
oj!
![]() Illa med bilen också... Minns hur bra den gick på Sviesta med Attutide! Hoppas du/ni får ihop den fort igen! Plus-poäng till försäkringsbolaget för positivt bemötande! ![]() Lycka till! Hoppas vi ses på banan fort igen! ![]() Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Det är ju rätt årstid för att äta glass. ![]() _________________ // Jani Hast |
||
Var å hämtade bilen idag å har börjat plocka ner den
![]() Det känns lite ledsamt måste jag säga,många timmar lagt på bilen å mycket "kärlek" ![]() Det händer ju ibland att man umgås mer med bilen än sin sambo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35, 36, 37 >> 19 besök senaste veckan (160930 totalt) |