Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 79, 80, 81 >> 77 besök idag (198455 totalt) |
Re:
Hur ofta lyfter de på inredningsmattorna på en så ny bil? Om inte chassienumret är instansat i stolsfästet då. Gör man det snyggt kommer det aldrig upptäckas. Man måste ju inte svetsa med gassvets och skvätta svetsloppor över hela golvet. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
Re:
På sätt och vis ser det ut som att det blå skulle kunna vara höghållfast stål (som tar upp massor med krock-energi), med tanke på krockbalkarna balkarna i dörrarna och bakom instrumentpanelen. Men det känns ologiskt med blå kardantunnel och oblå sidokrockbalkar i golvet. ![]() _________________ ![]() Ny kulbil i garaget. ![]() |
||||||
Min tanke är att man gör fyrkantiga lägre torn som är öppna i botten och när man kapat ner de befintliga några cm så trär man över de här nya som ska slajda över och passa precis perfekt
![]() Skär ut plåtbit, bocka o svetsa fast mutter. Sälj en hel bunt. Istället för MS Paint... ![]() _________________ ![]() |
||||||
Fäste för Gopro på nackstödet. Får se om stolen vibrerar för mycket...
Finns fil att ladda ner här www.thingiverse.com/magnust/ ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Stolsryggen vibrerar tyvärr en del när ingen sitter iden. Stolsryggen har en resonansfrekvens som stämmer med motorns varvtal när den är på extra lågt varv på tomgång
![]() Jag ska testa igen med Gopros videostabilisering. Och testa att spänna stolsryggen bakåt med nåt... _________________ ![]() |
||||||
Re:
Förspänn ryggstödet med en strap från nackstödet till bältet bak eller ett ISOFIX-fäste (om det finns) i baksätet så slutar det skaka - så har jag gjort på flera bilar... ![]() |
||||||
Re:
bra position iaf... jag tar med lite grejjer så jag kan spänna på söndag... Går det beställa ett goprofäste tills dess? _________________ Tord Ringenha11 |
||||||
Re:
Jag tar med mig prototyp #1 som du får 😁 Ingår ingen såndär Goproskruv med ratt/knopp så ta med en sån extra ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Jepp, finns isofix. Så en hyfsat smal rem eller nåt så funkar det garanterat. _________________ ![]() |
||||||
Efter några finjusteringar så ligger nu filerna för Goprohållaren här www.thingiverse.com/magnust/
_________________ ![]() |
||||||
https://finansavisen.no/motor/biltes
Fortsatt biler til salgs i Norge. _________________ Jan Erik Johansen |
||||||
Re:
Med videostabilisering Utan videostabilisering Funkar ju helt okej ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Jomen det gör han - var i kontakt med honom häromdagen. Var i nuläget lite oklart med tillgången dock... Maila honom vetja... ![]() |
||||||
Re:
|
||||||
För att vara lite snäll mot bilen precis bakom framhjulet där det är lite oskyddat lackad (wrappad) plåt så blir det här bra. Om jag sätter på även baktill vet jag inte ännu, finns liksom inget mer utav bilen bakom bakhjulet, ja kanske några få centimeter bil till där bakom, that's it
![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 79, 80, 81 >> 77 besök idag (198455 totalt) |