Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1110 besök totalt |
Tackar webmastern för åkturen på nurburgring...
Förförra helgen var jag på ringen och åkte med Magnus Thom'e 2 varv på ringen. Det var otroligt sjysst att låta mig följa med i bilen o få se otroligt snygga spårval o bromspunkter. Är en skogsåkare(glad amatör)i grunden men har nu blivit helt såld på banåka..... Fyfan va häftigt... ! Så nu efter den rundturen så släppte jag på lite mer när jag satte mig i Dieseln(hyrbilen) och det gav lite resultat. Focus dieseln gick som bästa varv runt på 9:52:9min BTG efter dryga 20varvs erfarenhet ![]() Ringen är min första banåkning så detta är helt nytt för mig, åker nog lite för brett så däcken blir fort för varma. Men är van vid bakhjulsdrift och blir livrädd när det understyr så för att råda bot på detta så pumpa jag upp trycket i bakhjulen och bromsa ut arslet å därefter ger jag lite gas. Kanske inte rätt metod för framhjulsdrift men jag vill ha bakhjuldriften och dess egenskaper. Hinner inte skriva mer. Tackar än en gång för åkturen Magnus,,, ha de mvh max _________________ Max Jarno |
Blöt på asfalten..
En annan som e ny vad det gäller banåka kan ju säga att det var inte bara banan som blev blöt. Jag blev lite svettig av att bara sitta bredvid men det var otroligt kul o lärorikt att åka me.. Jag som skogsnisse tycker det va skitkul me lite mer fart... Nu måste volvon göras om så den passar hårdare underlag, om det nu inte blir en M3:a i sinom tid .... Har beställt hjälm, det e dags för lite "säkerhet".. Ha de mvh max _________________ Max Jarno |
Kommer hem till Svedala över helgen, ska försöka åka lite "riktig" bil me riktig motor på lite ensliga Bergslagsvägar. Men helgen efter det blir det nog en Diesel på ringen igen om de e öppet. Jag skulle verkligen vilja se hur det går med volvon på ringen, tyvärr har jag inte sett en enda volvo på banan men nästan alla andra bilmärken. Hoppas vi ses igen vid ringen nästa säsong, kanske inte jobbar kvar nere i grodätarlandet men då blir det mer fritid för o göra iordning volvon på hemmaplan. Den måste ner på ringen för o bekänna färg, kanske mest för o stilla min nyfikenhet på hur långsamt den går runt ringen. Det vore ju snöpligt om Focusen gick bra i förhållande te volvon, jag gillade nämligen beteendet på Focusen för o vara framhjulsdriven. Har bara ägt bakhjulsdrivet och jag må säga att Focusen var okej för o vara framhjulsdriven. En Focus RS borde gå riktigt bra på ringen,,,
ha det mvh max _________________ Max Jarno |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1110 besök totalt |