Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (18081 totalt) |
Skoda Fabia ,ex. Lasse Larssons EM rallycross NYA BILDER
Har Fabian Toveks lät bygga och Lars Larsson vann både EM och SM i rallycross med. IGMAB chassie/hjulupphängning TROLLSPEEED motor ÖHLINS fjädring AP-RACING bromsar Bilen är nu med komplett chassie,fjädring,bromsar,styrning, hjul Det vore väldigt kul om man skulle kunna sätta ihop med den och återställa som den var och med det utseendet EM -06-07. ![]() _________________ emil andreasson |
||||
Just nu komplett kaross/chassie med fjädring/bromsar/strning/hjul och allt.
Samt orginal paneler/kåpor, även torrsumpstank, bränslesystem , kylsystem sitter på plats. Den står nu i garaget utan drivlina , men har motorn nyrenoverad. _________________ emil andreasson |
||||
Det var ett tag sedan man såg en sådan maskin nu men har varit med å grejat en del med dom där genom åren..
![]() Man får vara lite försiktig med laddtryck i botten på dom där annars flyttar man förbränningsrummen ![]() Har du Tibuc-insuget? Ser att du har motorkablaget, har du även Pectel-boxen? _________________ Mitsubishi Evo TME RS Opel Ascona 400 MVH Emil Olsson |
||||
Jag kollar nu rimliga alternativ för att lackera eller foliera bilen och dekaler,
Så skulle nån känna att den kan och vill göra ett jobb så är det bara att höra av sej på PM eller 0763091088 _________________ emil andreasson |
||||
Jag är inte duktig på att förklara detta men om jag förstått rätt så ska det vara högre däckhöjd på detta och sedan stålfoder med nicasil , arrows vev, verdi vevstakar, cnc-portat, ramlager bultar genom tråget osv.
Det finns en duktig kille här i tråden som är bättre på att förklara, han kan nog kanske förklara så jag inte säger fel. Men det är en kul motor och rätt i den bilen. _________________ emil andreasson |
||||
Re:
Teorin till att ha ett högre block är att kunna ha ett längre slag med vettigt vevstaksförhållande och för att få en mer vridstark maskin. På en motor med restriktor är det än viktigare att få upp momentet tidigt (läs låga varv) för man har inte flöde nog för att varva massor och på så sätt kunna få ett vettigt register att åka på. Vi körde ett liknande koncept på den efterföljande TFSi-motorn som var ett stort steg framåt men nu går mer och mer av teamen över till MotorDesigns custom engine som är kvadratisk. Och den funkar väldigt bra med ett ännu större register.. Så vad är rätt egentligen..? ![]() _________________ Mitsubishi Evo TME RS Opel Ascona 400 MVH Emil Olsson |
||||
Re:
Dieselblocket hamnar teoretiskt över 2L. Detta ger även annat slag OM man använder t.ex smidda dieselveven. Men som sagt volymen ger ju att man kan fodra ner den till mer exakt volym enligt reglemente. De vanliga 2,0 VW blocken måste man ju maxborra för att få den fördelen. Om jag förstod din fråga rätt? OM man bygger gat eller trackday så kan man köra dieselvev i t.ex bensinblock och bygga mot 2,1l om man optimerar. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
_________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||
Re:
Visst finns det likheter med denna motor ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (18081 totalt) |