Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1369 besök totalt |
Ringenmärket
Dagens I-landsproblem ! Var nere och körde på ringen tillsammans med Jovani i somras. Körde ett varv själv med hans bil. Var nere på Aral i Adenau och tankade och köpte ett ringenmärke, klurar dock om det är ok att sätta märket på sin egna bil eller måste jag skänka det till Jovani så han kan sätta det på mercan? Förväntar mig en livlig diskussion nu! _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Jag hade ringenmärke på Passaten i flera år innan jag nu i helgen tog ut den på tre varv på ringen.
Vet dock att det finns puritaner här som hävdar att bilen absolut måste ha rullat på ringen för att man skall få dekaltrimma den. ![]() Tror dock att det mest är Nord-/Sydfalangen, som mest hävdar detta. ![]() Själv tänker jag sätta ringenmärket, så som det ska sitta på Lådbilen! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
ojoj. Det här är allvarliga saker.
![]() Kolla de här trådarna först, innan du gör något dumt. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Anders Dauner |
||||||
Hade man använt sökfunktionen så kanske man sluppit fråga. Rådde dock lite delade meningar om dekalen hör hemma på "icke-ringenbilar" eller inte. Givetvis vill man inte stöta sig med någon så
![]() ![]() _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Måste man "rulla" med bilen, räcker det inte om man sätter den lite i Armcot? ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Nu såg jag att dekalerna hade "Nürburgring" utanför själva banslingan så den teorin faller, Peeter! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Nu är jag inte riktigt med på vad du menar? ![]() Dekalen på Passaten har Nürburgring innanför banslingan. Är det det du menar? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||
Jag såg dekaler på både souvenirbutiken vid muséet och på ED-macken som hade "Nürburgring" som ett separat märke utanför själva banslingan. Var köpte du din? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Det verkar som om märket haft följande utvecklingsfaser.
1. Enbart sträckningen 2. Texten innanför sträckningen 3. Fr.o.m. denna säsongen: Texten utanför sträckningen. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1369 besök totalt |