| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
|
12 besök idag (224058 totalt) |
|
Re:
|
||||
|
Re:
Näääääääääää...... Handbromssladd över krönet juh
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
https://gr-yaris.co.uk/forum/threads
Jag pilla lite
Exakt det här ATTiny85-kortet som kan köras på 12V
Sök tex https://www.google.com/search?q=atti Plus en transistor och två motstånd
Såhär ser kortet ut
Lite Arduinokod, kompilera o ladda till kortet med tex Arduino IDE
Lille blå frimärket
Kopplas in på tåten som går till ett antal strömbrytare, bland annat lane assistknappen, kontakten heter H60 och sitter nere till vänster kring rattstången
Jord och 12V vid tändning på på högra sidan. Blåa krympslangen är kortet.
Så varje gång du startar bilen (tändningen slås på) så fixar det lilla blå frimärket att trycka på din Lane Assistknapp så det stängs av
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Plötsligt fungerade inte längsjusteringen av ratten längre. Upp o ner funkar. Tog isär kåporna under ratten och hittade en trasig liten plastcylinder som normalt ska trycka bort spärren. Vet två till som råkat ut för detta redan. Tydligen måste hela rattstångspaketet bytas för den lilla plastbitens skull
Den ska sitta påträdd på den svarta axeln som vrider sig med spaken man lossar ratten med.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
|
||||
|
Meeeeen vafan, jag ville ju ha en tjugonia!
Var på Mantorps Track Monday idag (jo "Monday" ) och hade en bunt låga 1.30 men 29an ville inte... Intressant var att bästa tiden 1.32.2 var med Öhlinarna i sitt mjuka bruksbilsläge 15/15 klick fram/bak. Då var det lite gungigt att köra men greppet och balansen var nice Sen när jag ställde till "utgångsläget" för bankörning, dvs 10/10 så började jag överköra framgreppet o ploga lite här o där. Tiderna var i samma härad iof men balansen var lite sämre, eller föraren lite sämre, vet inte riktigt vad som är vad där Jag körde samma däckstryck fram som bak idag (igen). Jag borde ha testat att mjuka upp dämparna fram eller ställt lite hårdare bak eller justerat däckstrycket, men med tre stycken tjuogminuters pass så blev det inte av bara av någon anledning. Typiskt mig En inte helt positiv grej var att oljetempen fortsatte uppåt tills jag fick slå av och köra kylvarv
Skitkul att snacka med både för mig kända och en del hitills okända ansikten _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Kul med Mantop, var sjukt sugen själv
Det fick bli race kring kakfaten ist för att fira mödrarna
Hade varit riktigt kul att jämföra Gryn mot min Focus RS då vi ligger i samma tidsspann och passat på att ta lite spårvalstips av dig. |
||||
|
Re:
Den där filmen ska jag plugga till nästa gång , helvete va det går unna 👌 _________________ Markus Schneberger Kommentera gärna Austin mini 2,8 AWD https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108448 Leon Cupra 2016 |
||||
|
Re:
ÄÄä shit va den håller i svängarna . och vad galet sent du kan bromsa..
F-n jag skulle kanske inte tackat Nej till ett Öhlins Road and Track , vad har gett mest däck eller chassit?, känns som däcken måste vara en sjuk skillnad med den bredden..
Bra häftigt, man kan inte tro att den inte har 300hk och är 4wd....
_________________ Magnus Wide Golf 8.5R 2025a & VW ID3 2025a https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
|
Chassit är inställt på mjuk bruksisinställning det här passet i videon så det vaggade fint runt banan
Däcken är allt här. Tyvärr så var AR-1 lite som jag minns från förra testen för några år sen, lite luddiga i känsla på gränsen. Nu tycker jag iof att det gjorde mindre på Yarisen än på M2an. Luddigheten gör att det blir en del småjusterande inne i svängarna... vilket ju egentligen inte gör nåt men skarpare känsla vore ett plus. Nu var det svårt att ha någon precision i placeringen av bilen tycker jag, dessutom inte min starkaste gren, det blir lite olika varje varv. Men grepp finns det i AR-1. Men inte som med TrofeoR
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
M2 TrofeoR - vs - idag
Kass fart i startkurvan, kom nog in lite för tidigt till vänsterkanten. Men med 4WD så vågar man trycka pellen i botten ut ur startkurvan ner mot Paris. Det var lite läskigare i M2an
Högre Vmin i chikanen, med M2an kunde man slarva lite o sen gasa
Kass fart kring apex i Mjölby. TrofeoR är bättre än AR-1... säger vi som ursäkt Men jag experimenterade att inte ligga så långt till vänster på rakan, blev lite tokigt med för tidig apex ibland.
Jag tar samma ursäkt om däcken och återanvänder om snabba vänstern efter krönet
Bra fart genom depåkurvan. Hur var det nu med däcken? Ärligt talat så la jag en hel del fokus just där och chikanen idag. Vilket betalade sig
_________________ Magnus Thomé
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GR Yaris - Orange! Såld
|
12 besök idag (224058 totalt) |
