Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1251 besök totalt |
Vilken Porsche är snabbast?
Fokus snabb på bana men måste gå att bruksa lite grann på sommaren, baksäte behövs också men behöver inte vara stort. Säg max ca 900 kSEK. Vilken modell är då mest pang för pengarna? _________________ Anders Berglund |
||||
För den slanten finns det mycket kul att välja på
![]() ![]() Var på skalan av gata - banfokuserat är du? GT3 (utan båge så går det nog fixa baksäte?) GTS, vanlig S, Turbo... För lägre budget gäller väl fortfarande 996/997 Turbo och byta lite grejor för att få mycket god fart på bana för pengen? _________________ ![]() |
||||
En sån här! Porsche 991 911 Carrera T https://www.blocket.se/vi/96683871.h
_________________ Pontus Fyhr |
||||
Re:
Fina stolar, är det original i T eller från utrustningslistan antagligen _________________ ![]() |
||||
Re:
Tillval i 718 T i alla fall: ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Tillgång till baksäte och skalstolar är svårt att kombinera...
För de pengarna är det 996/997 turbo och GT3 som gäller. I GT3'an får man dock montera baksäte. Synd att Peter Wärhner här på forumet sålt sin, hade annars passat perfekt. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Glömde att pdk är ett krav. Men oavsett, en 911T med 370 Hk kan väl aldrig vara det snabbaste runt bana från Porsche för de pengarna?! (inom rimliga gränser vad gäller modifiering)
996/997 turbo kanske är svårslaget trots vikten. GT3 är svår att köpa i bra skick för den pengen? _________________ Anders Berglund |
||||
Re:
I denna fråga är jag väldigt fokuserad på bana/varvtid, med de randvillkor jag nämnde. _________________ Anders Berglund |
||||
Eller jag ändrar mig.
En 996 turbo med mods för 350-400 k är garanterat snabbare än en lätt preppad 997 turbo. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
Antagligen men PDK är ett krav, samt att jag tänker mig något som inte är fullt så ombyggd. _________________ Anders Berglund |
||||
Ja det förstår jag också 😊😊
Som referens kan jag säga att polarens 992. Carrera s med sänkfjädrar, chip och bromsbelägg och cup 2 körde jag på 1.23.7 på mantorp. Hade nog gått 1.22 nånting på troféo. Mvh Erik Wedlund _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
Otroligt fort ![]() Skrämmande hur snabba de moderna Porscharna är med enkla medel. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Re:
Älskar att någon skriver "randvillkor". Men tricket är väl att få så mycket "GT" i modellnamnet som möjligt, kompletterat med lägsta möjliga siffra. |
||||
Re:
Inte för att vara sån men tittar man på varvtidslistan för Mantorp här på rejsa så verkar detta nästan för bra för att vara sant? _________________ Anders Berglund |
||||
Porsche med baksäte så har du begränsat dig till 911.
Då skulle jag säga 991 Carrera S. En 991a kör cirklar runt en 997 med samma effekt. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
Nja varför skulle det vara orimligt? En gen 1 Gt3 Rs går typ 1.22 med medioker förare och bra däck (ej cup 2r). En Carrera s med chip är rätt mkt snabbare rakt fram, men klarar inte i närheten samma kurvhastigheter pga kass aero. ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1251 besök totalt |