Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Vad är det här för en BMW????
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (3801 totalt)
wendtan
Lund
Här sen Mar 2004

Micke Eriksson skrev:
Är det inte en wankel i 02-an?

M6 är nog den första riktigt snygga Bangle-bilen imho thumbs up

Du tycker alltså inte att e46 är riktigt snygg?

Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

wendtan skrev:
Micke Eriksson skrev:

Äntligen har du loggat in på det rätta forumet

Nu är du förlorad, dax att kasta ut inredningen i 330:in

Vi hörs!

EDIT: ser att du smygit runt här sedan i mars

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

wendtan skrev:
Micke Eriksson skrev:

Har han ritat den oxå? det kunde man inte tro...nåväl, den snyggaste bil sedan han fick lösare tyglar/spårade ur då

Linköping
Här sen Maj 2004

En aning offtopic förstås... Men jag börjar nu efter nåt år tycka Z4 är riktigt läcker faktiskt. Så man kanske vänjer sig vid Bangles design efter ett tag
Citera
theseal
GBG
Här sen Jul 2003

kommer inte M5:an vara en stadig bit?? lästenånstans 1800kg, det är IMHo INTE en sportbil, visst 507 hk är imponerande, men 1800 kg är bara förmycket, FY!!!!

Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Dennis Kullman skrev:
...och att den är så ful...

Ja, det är ett under att Bangle inte fått sparken än. BMW som gjorde fantastiskt vackra bilar tills för bara några år sedan har lyckats med bedriften att tappa allt vad stil och elegans heter nuförtiden. Synd - hade varit trevligt med så sköna motorer i vackra bilar...

Här sen Mar 2004

Atariman skrev:
Dennis Kullman skrev:
...och att den är så ful...

Ja, det är ett under att Bangle inte fått sparken än. BMW som gjorde fantastiskt vackra bilar tills för bara några år sedan har lyckats med bedriften att tappa allt vad stil och elegans heter nuförtiden. Synd - hade varit trevligt med så sköna motorer i vackra bilar...

E46 var Bangles första modell som chefs designer, och jag tycker han lyckades minst sagt bra.

För er som undrar vilken planet han kommer ifrån och vad han fortfarande gör på Bmws design avdelning har jag glada nyheter. Han är numera förflyttad en bit uppåt och skall jobba som samordnare bland designavdelningarna för m-avd, BMW Motorrad, Mini och Rolls-Royce.
Helmut Panke har fått gå ut i media och ursäkta designen på E65 ("Nya" 7an) vid ett flertal tillfälle,
vilket givetvis inte ser bra ut utåt.
Adrian van Hooydonk (tidigare chef för Designworks i USA) Har tagit över som chefs designer.

Personligen tycker jag Bangle huvudsakligen gjort bra ifrån sig, men varit lite väl innovativ på några områden.
Jag kanske är lite partisk men hävdar bestämt att e46 coupe är en av de vackraste Bmw modellerna någonsin, och stundande E90(nya 3an) karossen kommer bli en modern tolkning av E46, dvs inte särskilt avvikande.

Angående E60 M5 så känns v10 motorn(507 hkr/520 nm max rpm 8250) från F1 världen som en frisk fläkt från m-avdelningen, hoppas bara den håller måttet samt inte dras med liknande svagheter som föregående m5 motor har.

Björn : Jag har varit här ordentligt mycket längre än så

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

wendtan skrev:
[Angående E60 M5 så känns v10 motorn(507 hkr/520 nm max rpm 8250) från F1 världen som en frisk fläkt från m-avdelningen, hoppas bara den håller måttet samt inte dras med liknande svagheter som föregående m5 motor har.

Haj wendtan!

Att V10:an kommer från F1 stämmer väl inte? Det är väl mera ett (troligen) ganska smart försäljningsargument? Jag tror att F1-motorn och M5-motorn inte har så mycket mer än antalet cylindrar gemensamt..

Lund
Här sen Mar 2004

Anton Lillsund skrev:
wendtan skrev:
[Angående E60 M5 så känns v10 motorn(507 hkr/520 nm max rpm 8250) från F1 världen som en frisk fläkt från m-avdelningen, hoppas bara den håller måttet samt inte dras med liknande svagheter som föregående m5 motor har.

Haj wendtan!

Att V10:an kommer från F1 stämmer väl inte? Det är väl mera ett (troligen) ganska smart försäljningsargument? Jag tror att F1-motorn och M5-motorn inte har så mycket mer än antalet cylindrar gemensamt..

Anton

Att Bmws v10 motor i e60 M5 kommer från F1 världen är lika sant som att LC och ASC samt SMG med mera som innoveras fram i f1 världen används i "standard" bilarna. Bmw lär inte ha tagit de fruktansvärt dyra blocket från P83(motorn i FW26) och gjort en nertrimmad version för m5an. Men MYCKET inspiration hämtas samt väldigt många tekniska lösningar lånas rakt ner under huven på M5an. Jag tycker personligen att de kvalificerar sig som att motorn är hämtad från Bmws
F1 arv, så att rakt upp och ner säga att endast antalet cylindrar är det enda maskinerna har gemensamt kan jag inte hålla med om.

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

wendtan skrev:
Anton Lillsund skrev:
wendtan skrev:

Haj wendtan!

Anton

Att Bmws v10 motor i e60 M5 kommer från F1 världen är lika sant som att LC och ASC samt SMG med mera som innoveras fram i f1 världen används i "standard" bilarna. Bmw lär inte ha tagit de fruktansvärt dyra blocket från P83(motorn i FW26) och gjort en nertrimmad version för m5an. Men MYCKET inspiration hämtas samt väldigt många tekniska lösningar lånas rakt ner under huven på M5an. Jag tycker personligen att de kvalificerar sig som att motorn är hämtad från Bmws
F1 arv, så att rakt upp och ner säga att endast antalet cylindrar är det enda maskinerna har gemensamt kan jag inte hålla med om.

Jag håller med på sätt och vis..
Men samtidsigt så lär samtliga motorer som BMW tillverkat plus all annan teknik som kommit fram med åren hjälpt till vid konstuering av dagens teknik. Men visst till viss del så måste ju V10:orna i F1 ha givit info som varit mer eller mindre nödvändig då man tagit fram den nya V10:an.

Sen skrev jag tydligen "Haj" till dig.. Jag menade självklart Hej!

Vad är det här för en BMW????
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (3801 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande