Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Lexus IS-F - kanske inte en M3 men kul limo som pallar bana någon gång? | 1549 besök totalt |
Just kombinationen V8 och bakhjulsdrift låter som ett bra recept för att ha roligt på bana
På Svkg's träffar finns lite blandade bilar med den kombinationen, aston, porsche, camaro, mustang och ingen av de förarna hänger läpp i depån, snarast tvärtom Prova! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||||
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
illwillem på instagram...
Tror han gav 125 dollar för den skulle bara va till trackdays... men det spårade visst ur... _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||||
Om den delar chassie och komponenter med en annan modell så kanske det funkar men om den är "egen" så hade i alla fall jag funderat ett par gånger till om jag skulle köpa en bil som kommer modifieras som man får leta efter delar som passar på.
Det är ju rätt stor skillnad att kunna åka till Mekonomen och ha tre olika typer av belägg i lager att välja på när man råkat bromsa slut på bromsarna eller att ha tre veckor till en specialbeställning kommer fram... Eller att inte ha ett enda eftermarknadsbelägg att välja på ens. vattenpump? De tog slut -07. Ja, du hajar. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Ahh - vi testade den ju på Automobil....
Jag var rätt imponerad av den då och fick ett gott intryck. När vi lekte på Lunda gick den som ett spjut i konbanan trots sin vikt. Vi tyckte den var fantastisk kul minns jag, Senare har jag kört ett exemplar runt Sviestad med rätt bra attack. På gatdäck kändes vikten tydligt - inbromsningen innan rondellen var rätt spännande, bakänden blev väldigt orolig när man klev på bromsen minns jag... Tyckte den kändes tung. Detta var när jag hade Exige-cupen så jag var väl lite biasad mot lättvikt... Läs Automobiltestet här: http://falx.se/ISF |
||||||
Attans vad trevliga de här testerna var, saknar dom!!! Underbart rätt för oss nördar _________________ Magnus Thomé |
||||||
Dessa bilar har jag hyfsad koll på
Först och främst ruggigt bra kvalitet rakt igenom hela drivlinan. Bromsar är Brembo 6-kolvs fram och 4-kolv bak... finns belägg så det räcker från de flesta eftermarknadstillverkare osv osv... Man bör absolut satsa på en facelift 2010 och framåt som har diffbroms som standard, och betydligt trevligare instrumentgrupp. Annars finns det flera difflösningar att tillgå på de tidigare årsmodellerna. Öhlins har R&T till dessa, eller så väljer man Penske-prylar 👌 Det finns hur mycket som helst att köpa till IS-F, men räkna med att det mesta finns på andra sidan pölen, den stora pölen... https://www.rr-racing.com/category-s _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||||
Minst ett sånt här lär man behöva https://www.rr-racing.com/RR-Racing-
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Absolut Gärna två... Men det finns mycket väghållningsprylar och annat som är bra när man vill svänga och bromsa lite mer än på vanlig väg Finns även andra firmor som har hur mycket godis som helst... _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||||
Råkade köpa en, var ju inte så många som skrev nå dåligt.... Tack Magnus för hjälpen och även till Lasse Falk som la upp det lysande reportaget, valde dock att köpa en facelift (lite snyggare instrument, lysen och viktigast av allt diff från fabrik bland annat). Har iaf insett att det är en maskin som tusan! _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
Sjukt nöjd än så länge, faktiskt och hunnit köra min Lexus på både Nürburgring och Knutstorp än så länge. Klipp från Ringen: Klipp från Knutstorp: Mellan dessa dagar hann bilen på en liten justering på chassi biten så den blev klart styvare än under Nürburgring besöket då bilen var mycket för mjuk (Öhlins R&T). Men jag är faktiskt väldigt nöjd med bilen och ser fram i mot många fler träffar med den. _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
Sköna kommentarer från beifahrer... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||||
Ja min sambo är hyfsad vann med min körning och Nürburgring. _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
Ska putsa den tiden med 10+ sekunder, är iaf målet nu när chassi äntligen fungerar. Ljudet är 100% äkta, nu låter den dock ännu mer.... _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||
+1 _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||
Haha! ja det slår till och med hustrun min! Fin bil det där, förutom det mjuka chassiet då _________________ Benjamin E Kör MK8 GTI |
||||||
Allmänt banåkaforum Lexus IS-F - kanske inte en M3 men kul limo som pallar bana någon gång? | 1549 besök totalt |