| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Konbana, målgång (splittad tråd)
|
<< 1, 2 3397 besök totalt |
|
Kan inflika att jag har aldrig upplevt några problem med att stanna i en målfålla (förutom att hinna stanna inom rutan....). Och då har jag bromsar som nog blir ganska varma(tror jag), iom relativt tung bil och relativt små skivor.
BRoOOOOMSAR!!!!!!!
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Det var absolut inte min mening att såra dig eller reta dig. Jag vet inte kanske ordvalet inte var det bästa (mitt syfte var att skriva inlägget i den här tonen: ). Min poäng var just att man inte behöver stå stilla så länge och så varma blir aldrig grejorna att det är ett problem. Kanske jag läste dina inlägg för hastigt och misstolkade dig, i så fall ber jag ju självklart tusen gånger om ursäkt. Det är svårt att få igenom ett tonläge i text, så man får inte ta åt sig om det verkar konstigt ibland för jag tror de allra flesta här har en smiley i ansiktet när vi både läser och skriver (det har i alla fall jag så fort jag tänker på banåkning, koner, kurvor och skrikande däck).
Hursomhelst, har vi lyckats övertyga dig att det inte är ett stort problem, så att du inte blir avskräckt från att åka när det är stopp-tvång efter målgång? Så att du är med när det svängs, för det är ju det vi alla vill, att det blir fler som förstår och gillar det här med kurvor. Jag hoppas vi ses någon gång på något möte så att jag får tillfälle att be om ursäkt i person eftersom jag tydligen formulerat mig tokigt och gjort dig arg. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Johan, jag läste hela ditt första inlägg i den här tråden redan strax efter att du skrev det
och reagerade på att jag inte tyckte att DU hade läst tidigare inlägg! Ingen hade väl påstått att man ska lämna bilen i målfållan efter en hård inbromsning! I mitt inlägg precis innan ditt första, så skrev jag: "Det är väl ingenting som hindrar att man efter denna stoppmanöver, sedan åker och kyler både motor och bromsar?!? " På de slalomkörningar jag varit på, så har det gällt att snabbt ta sig därifrån, så att näste man kan få köra! Tycker du hamnade "lite snett" i den här diskutionen från början! Just my !
Krya på dig! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
Jag uppskattar INTE en höjd irriterad röst med stora stora bokstäver. Det är samma sak som att skrika. Skrik däremot gärna om nåt är skitkul!! Läs reglerna för forumet om att skriva inlägg när man är arg eller irriterad!
Sen får du nog acceptera att dina inlägg var ganska omfattande och att det lätt blev så att en mindre detalj i en mening eller två lätt drunknade i resten. Jag fick läsa inläggen noga flera ggr iaf... _________________ Magnus Thomé
|
||||
Är det verkligen bara halsfluss och inte en mer kvinllig åkomma också?
|
||||
|
Vid de konbanor jag arrangerat och besökt har mej veterligen ingen haft några som helst problem med stoppet efter målgång (utom möjligen just att få stopp).
En normal konbana (alltså till skillnad från "Superstage") kommer man upp i kanske just över 100 på snabbaste stället med en motorstark bil och körtiden överstiger sällan två minuter (oftast inte ens hälften), så grejerna hinner helt enkelt inte bli så varma att det skapar problem. Jag brukar inte ens köra för att kyla av efter målgång utan parkerar direkt utan problem. _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||
|
Det blev lite turbulent i den här tråden och en variant att hantera det är att den trillar ner till sidan två osv och bara faller i glömska.
Men å andra sidan så kanske några läser tråden och undrar varför det är en bunt inlägg som det bara står "tom" i... eller nåt. Så då tänkte jag reda ut frågetecknen och vem vet vi kanske blir lite visare på kuppen. --- Alla inlägg som det står "tom" i just nu innehöll tidigare naturligtvis inlägg i debatten i den här tråden. Som ni ser på några svar med citat inkopierade från de här inläggen så hette även användaren något annat än "empty" som den heter just nu för tillfället. Den användaren har själv raderat alla sina inlägg på forumet och lagt in ordet "tom" i dem istället. Han har också själv döpt om sitt användarnamn till "empty" istället. Det är alltså inget som jag som admin på forumet gjort. Jag läste alla inlägg i den här tråden mycket noga när det började hetta till lite. Jag tyckte och tycker att ingen har betett sig olämpligt på något sätt förutom det jag kommenterade i ett inlägg om att höja rösten på ett argt sätt. --- Lite munhuggandes får man tåla. Jag är inte dadda här på forumet utan förutsätter att ni är vuxna allihop. Om ni vid något tillfälle misslyckas med att hantera det ändå (shit happens...) och börjar skriva arga inlägg så kommer jag dock farande och säger till
Jag kommer inte radera olämpliga inlägg (om det mot förmodan dyker upp något nån gång ) utan lägger hellre in en kommentar om vad jag tycker. Jag kan iof se att det i något extremfall skulle bli nödvändigt att radera något men det tycker jag känns _väldigt_ teoretiskt och avlägset.
--- Jag tycker det funkar fantastiskt bra i forumet! Verkligen!!! och jag tror ni håller med ). Den ena handlade om löner för ingenjörer och den andra om Gurdun Schyman . De som postade dessa behöver inte be om ursäkt Två trådar av 16 tusen tycker jag är helt ok procentuellt
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Väl talat Magnus. Eftersom jag verkar ha startat det här, så vill jag återigen uttrycka min egen frustration över min till synes klumpiga formulering, och lovar förbättring (och mer smilies för att förtydliga tonläget, som i det här inlägget är
). Jag har inget mer att tillägga annat än att i ett annat forum jag är delaktig i, finns en time-limit på 5 min på redigering i sina egna inlägg, just för att förhindra den här typen av raderande då det i arkiven senare kan bli svårt att hänga med i dialogen (där har förekommit vida häftigare debatter än så här kan jag avslöja, de tuffaste handlar om kompressor eller turbo och vilket motorstyrsystem man bör ha - inte nådiga diskussioner jag lovar, men kul att läsa vid sidan om och efteråt ). Vet inte om forum-mjukvaran stöder det, men det är en idé i alla fall. ? Det tvingar ju debattörerna att tänka till innan man skriver - dvs., det går inte att ändra i efterhand, man måste stå för det man säger.
Nu ska jag sluta och vara lite mer noggrann när jag , ska nog ägna mig lite mer åt istället än att lära andra....
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
En samling mer positiva och (gas-)glada människor får man nog leta efter, än de som finns på detta forum!
Hoppas vi kan fortsätta i samma härliga stil!
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Konbana, målgång (splittad tråd)
|
<< 1, 2 3397 besök totalt |
