Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Däck för banåka Vilka däck vid bankörning och regn? | << 1, 2 4 besök senaste veckan (3622 totalt) |
Jag körde Kumho V700 i Medium (K61) fram och Hård (K91) bak igår i rejält regn på Sviestad och de funkade riktigt bra. Vet jag har har gjort det för på andra bilar också med gott resultat förr. Däremot var det lite nervöst när det öste ner på vägen hem och det stod vatten på motorvägen.
_________________ Lotus Evora S -11 Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4 -17 Fiat 500 TwinAir -11 Alfa Romeo 155 Q4 -96 Alfa Romeo Giulia Sprint -62 Alfa Romeo Giulietta ti -59 |
||
När man kör in i regnet med varma däck så upplevde jag att dom var grymt bra i måttligt regn. Inte så kul att gå ut i blött när dom är kalla däremot. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
Fyller på med info.
Har kört väldigt mycket olika r däck i regn, men inget av dom har kommit i närheten av gatdäcket Michelin pilot sport 4s. Har även åkt mycket på Michelin supersport och dom är bra med. Men sport 4s utmärkte sig i regn. Pilot sport 4s är nog den bästa kompromiss, bana, gata och regn jag kört. Kallgreppet rätt ur depån är grymt och är nästan som ett rdäck i typ 5-6 varv. _________________ Göran Svensson |
||
Kul att höra! Köpte på mig just en uppsättning pilot sport 4s under hösten som jag tänkt ha som "regndäck" och också för ev transport. _________________ Emil W |
||
Du kommer bli nöjd, bästa gatdäcket jag haft iaf.
Det var bra livslängd i dom med som grädde på moset. Högt torrgrepp, högt våtgrepp och bra hållbarhet är ju nästan för bra för och vara sant. Har inte hört nåt negativt på nåt däcktest heller. _________________ Göran Svensson |
||
Läser det som du tänker en omgång bandäck i regn och en till blött.
Då är min varma rekomendation Mich PS4, alltså inte PS4s, till regndäck. Dessa är sämre i torrt men bättre i regn. Fungerar mycket bra i regn. Ser att du redan köpt PS4s och det fungerar säkert nästan lika bra i regn och bättre till resten. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Eller hur, som att i race slå 997 Cup på Knutan x2 men 986S! _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Däck för banåka Vilka däck vid bankörning och regn? | << 1, 2 4 besök senaste veckan (3622 totalt) |