Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sparco Pro 2000
<<   1, 2
2634 besök totalt
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Fyhr skrev:
Daniel7xQ skrev:
Den bästa stolen jag någonsin haft eller provsuttigt är OMP Pista.
Kör med den nu i rallybilen och jag kommer då aldrig att byta.
Kanske lite klumpig i en vardagsbil men ARS ska vara samma stol utan öronen.

Bättre sidostöd har jag aldrig varit med om, sitter helt perfekt.
Borde gå att provsitta någonstanns.
Jag är 186/82 kg.

Vad kostar den stolen på't ungefär?

du har ungefär samma dimensioner som mig så det kan ju vara en hett stols-kandidat för mig (sparco evo är ju tokdyra!)

3900 hos rallyimport.se

Hinner du kan du provsitta den i Lund imorron (lördag)
toyota center på gastelyckan från 10-12:26

Fixhult
Här sen Apr 2004

Barbapappa skrev:
Jag köpte en av Momos snikigaste modeller från att ha haft en gammal(!) Sparco glasfiberstol. Stolen hette T-frame tror jag och den var väldigt komfortabel om man jämför med bilens orginalstolar, mjuk och skön men med bra sidostöd. thumbs up Har du möjligthet att provsitta en så ta chansen, den funkade fint på lite längre turer också tyckte jag
Är inte T-framen en Rörramsstol (dvs potentiellt skruvstäd) Momo Start är ju en annan billig (ca 3000) stol. Mina 1å90 med 34"x34" på jeansen passar hyffsat. Lite tight runt låren men annars sitter jag som gjuten. Bälteshålen i ryggen sitter lite lågt men det ska nog gå att få det att fungera (kör med 3punkt för tillfället).

M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Jag har Pro2000 i bilen och jag tycker att man sitter mycket bra i den. Är ca 185cm lång.
Kan tänkas att hålen i ryggstöden sitter för lågt men för mig är det inget bekymmer ännu då jag åker med originalbälte.
Har åkt ett par långturer och det har funkat men att säga att det är bekvämt är att ta i...

Mölndal
Här sen Feb 2003

NiklasFalk skrev:
Är inte T-framen en Rörramsstol (dvs potentiellt skruvstäd) Momo Start är ju en annan billig (ca 3000) stol. Mina 1å90 med 34"x34" på jeansen passar hyffsat. Lite tight runt låren men annars sitter jag som gjuten. Bälteshålen i ryggen sitter lite lågt men det ska nog gå att få det att fungera (kör med 3punkt för tillfället).

Jo det är rörramstol, tror det fanns en variant som var fia godkänd och en utan sånt i samma prisläge som var i stort sett likadana sett till måtten och utseendet och hade samma pris.

Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003

Jag har också Pro 2000, tycker att jag sitter alldeles utmärkt i den. Är dock bara 1,72 lång och väger 67kg, så jag hade inte haft något emot att den hade varit lite tajtare Har däremot inte hunnit köra ngt annat än runt knuten med den, så hur det funkar på långresor tänker jag inte uttala mig om. Hade däremot "förväntningarna" om att den skulle vara nästintill obekväm att sitta i längre än tre minuter-men efter några timmars torrkörande innan jag fick liv i bilen, och några svängar efter jag väckte öket var det nästan antiklimax-bekväm är ingen överdrift thumbs up

Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Enda Sparco jag provsuttit är en Rev, och spontant tycker jag att jag satt skönt i den. Men enligt måtten ska den visst vara riktigt liten? Jag är 183cm och 72kg...

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Hur får man inn denna stol så att den kommer plats i en trängre kupé
(orginal stolen är 45cm bred och har 5cm till b-stolpen...)

Skall i väg imorgon och prova / köpa en men blev oroad över utrymena jag har att leka med...

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Då var man Sparco ägare!
Killen hadde 4 splajsans nya till ett oavslutat bilprojekt och priset var bra!

http://www2.blocket.se/view/3340722.htm?caller=abl_s&l=0&c=1&a . . . .

Ps de var sköna!

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Jag köpte likadan, (jovani la ut pengar åt mig dock, Tackar

Sparco Pro 2000
<<   1, 2
2634 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande