| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Eftersnack
2004-09-05 MGCC Knutstorp
|
<< 1, 2, 3, 4 21 besök senaste veckan (14884 totalt) |
|
Re: Roadsport
Bengt, jag vet inte om det är som jag inte var tydlig nog i det jag försökte förmedla eller om du bara försöker att driva med mig? Andemeningen i det jag skrev var att man det kanske inte är helt orimligt att att tänka sig att det viktiga i reglementet är att bilen uppfyller de tekniska reglerna för att kunna vara registrerade och besiktigade. Jag vet att den gängse tolkningen, som sammanfaller med din, inte är sådan utan är av mer bokstavstrogen natur. Jag är inte heller ute efter att bedriva ett korståg för att få igenom min tolkning, utan ville bara peka på vad jag tycker är relevant och vad som jag inte tycker är relevant. T.ex så är ju det faktum att bilens skatt och avgifter till SBP är betalda inte ett dugg avgörande för hur fort den går på banan. [OT mode on} F ö går det utmärkt att tävla i grenen fripistol med en standardpistol, fast det kräver en del att skytten för att hävda sig. Med en fripistol får man dock inte tävla i grenen standardpistol, men även om man fick det så skulle det vara helt omöjligt att hävda sig eftersom en fripistol inte har något magasin, och då är det förbaskat svårt att hinna skjuta 5 skott på 10 sekunder . Fast denna jämförelse kan överföras tillbaka på bilsport, en ökenrallybil kan komma i mål i ett F1-lopp, även om den blir varvad många gånger. En F1-däremot skulle nog inte komma många meter i Safarirallyt innan det fastnar i en sand-dyn
[OT mode off] _________________ Pär Hylander |
||||||||||
Finns det inte en häftig inomhusbana vid Kastrup där banan går i två plan? Jag har försökt leta på nätet men hittar den inte... Där skulle jag gärna vilja testa att köra. Mvh, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||||||
Så fräckt! Då får man hoppas att där lite pulver i dom motorerna så att man inte (90 kg...) inte behöver hoppa av och putta karten i uppförsbacken! _________________ Pär Hylander |
||||||||||
Hej Pär, där finns faktiskt inga motorer alls utan man springer med fötterna genom ett hål som finns i golvet på karten. Skor med bra nya sulor rekommenderas då man även bromsar på samma vis.
Nä det måste vara fräckt om banan går i två skilda plan!!! Fredrik |
||||||||||
|
_________________ Stefan Winquist |
||||||||||
Vad som är rätt eller fel bestämmer ju i längden vi som kör; personligen tror jag att enda möjligheten till bestående stora startfält inom klubbracingen (motsvarande Roadsports) är att reglementet premierar bilar som modifierats lite eller inte alls.
Personligen är jag inte intresserad av att "avancera" till B eller A (av flera skäl) utan vill se hur snabb jag kan bli med min miata. Det finns en liten risk för återfall till Lotus (Elise den här gången) och då är det förstås kört i C, men annars...
Än så länge är jag mest intresserad av varvtider - mest mina egna men visst är det kul med lite fajt
Jag med!
Jodå, bara jag blir av med gipset på min arm så
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||||
![]() |
Eftersnack
2004-09-05 MGCC Knutstorp
|
<< 1, 2, 3, 4 21 besök senaste veckan (14884 totalt) |