| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Nya spionbilder på Boxster Coupé!
|
1 besök senaste veckan (4535 totalt) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
http://autoweek.com/images/articles/
EDIT: Lägger till en omröstning... _________________
|
|
Tuffa linjer, speciellt över bakhjulen.
Lite turbo inspirerade luftintag på sidorna, mer markerad än tidigare. Klart intressant...
Klart tuff!
Men jag måste tyvärr säga att jag tänker lite Chrysler Crossfire när jag ser den bakifrån... |
|
|
|
Ser rätt läckert ut, men det ser ut som porsche bara har smällt på lite lysen och särdrag av porsche på någon sportscompact...
Skulle se klart bättre ut om de inte försökte få den att likna en 911'a. Sen har jag liiite reserationer om bakpartiet också. Men jag skulle aldrig tacka nej till en såsdan
|
|
Ful och ful...smaken är ju självklart individuell, men personligen tycker jag faktiskt den ser betydligt sportigare ut (med sina breda höfter, kraftigt sluttande tak och rejäla luftintag) än 997.
Jag skulle dock gärna se en lite kraftigare uppfällbar bakvinge/spoiler. Med 280hk i S-versionen så lär den kunna köras hyfsat jämnt med 997:an också med tanke på Boxsterns överlägsna viktfördelning.
om man utgår från att cabrioletversioner alltid är dyrare än sina täckta dito så lär coupévarianten kunna bli oerhört prisvärd - det talas ju om att standard-Boxstern (dvs cabvarianten) får ett instegspris på c:a 37.000_ (dvs c:a 340.000:-), hur billig blir då inte coupén, 300.000:-?! Ur det perspektivet så undrar jag verkligen om inte Porsche gör sig själva en otjänst...? Å andra sidan lär det behövas lastas på en hel del (dyr) extrautrustning, för att göra bilen attraktiv som ev framtida andrahandsobjekt - så man får nog nästan räkna med c:a 450.000:- för en hyfsat utrustad bil.
EDIT: Priserna ovan är exkl moms. Men, det kanske bara blir ngn form av toppmodell som kommer finnas i coupéversion - typ en Boxster GT, CS eller...RS?! Det skulle isf kunna motivera ett betydligt högre pris. Å andra sidan så vore ju en riktigt billig, fabriksny, mittmotorbaserad Porsche en dröm för alla banåkare - eller? _________________
|
|
Jag kom också att tänka på Crossfire när jag såg den.
Dock gillar jag bakdelen när man ser den bakifrån men bakskärmarnas linjer gör att det ser lite konstigt ut på bilden snett framifrån. Men jag skulle gärna ha en ändå, för dålig lär den inte vara. Hoppas att den blir rikigt prisvärd. [edit] Så eftersom jag inte tycker att den är speciellt jättesnygg men ändå skulle kunna tänka mig att ha en så kan jag inte rösta.
[/edit] _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
Hur menar du nu? Det vore isf unikt inom bilvärlden, såvitt jag vet, att en cabmodell skulle vara billigare än sin täckta version. _________________
|
|
Jag hoppas att inte skyltbelysningen för den amerikanska marknaden kommer se ut som på de där bilderna. Brr.
Annars håller jag med Helena om att bakskärmarna ser ut som en grodas ben, för det var väl så du menade? Ser lite ut som den blivit påkörd bakifrån och hela bakvagnen har tryckts inåt/uppåt.
_________________ Ragnar Burenius
|
Så ser den tyvärr ut på alla 911 och Boxster som levereras till US-marknaden. _________________
|
Jo det var så jag menade och det tycker jag är fel på en porsche. Men jag har aldrig riktigt vart ett fan av boxter. _________________ Helena Lindin |
|
Snygg!
Min lilla invändning är att den ser oproptortionellt "näpen" ut framför a-stolparna på bliden med den röda bilen. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
"Regskyltsgrejen" är standard på alla Porsche 911 och Boxster i USA. Som tur är slipper vi sådant påklistrat och förfulande skräp i Europa. Priser...se ovan, men ta dem med en nypa salt än så länge. _________________
|
![]() |
Bilder o videos
|
1 besök senaste veckan (4535 totalt) |