| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
När är en sinterlamell för sliten?
|
1388 besök totalt |
|
När är en sinterlamell för sliten?
Snart börjar det vända för ihopplockning av racebilen. Men är lite fundersam kring sinterlamellen. Såg att en ny tydligen var 8.1 mm. Mätte den egna och den säger 7.8mm så det är ju knappt slitet, men det är samtidigt ca 0,6mm ner till nitarna. Men det kanske är inom gränsen för vad som är ok för en sinterlamell? _________________ /Michael Gustafsson Datsun 240Z -72 Alfa Romeo 75 -88 Toyota Celica ST -77 BMW I4 M50 -23, + Aprilia Touno -18 |
|
Ingen fara, det som kan hända är att tryckplattan kommer utanför sitt maxtrycksområde, så att kopplingen klarar mindre vridmoment.
MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
|
Om en ny lamell är 8,1mm (av samma sort) är min knappt inkörd? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
![]() |
Skruva banåkabil
När är en sinterlamell för sliten?
|
1388 besök totalt |

