Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (282 totalt) |
M3 F80 / M4 F82 Bromsok
Erfarenheter, hur funkar oken? Tänker främst främre för 380mm. Är det vettiga ok i sig (självklart med andra belägg) eller bör man kika på andra ok? Klurar nämligen på att uppgradera till sådana. ![]() _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Det är väldigt bra bromsar! Väldigt konsekvent känsla och biter som attan även med originalbelägg, skivorna är väldigt hållbara/tåliga mot slitage. Oken till standardbromsarna på 380 mm har fästen integrerade i oken likt de flesta BMWs och monteras bakifrån medan de större oken är radialmonterade med adaptrar.
Som referens har APEX kvar original 380 mm på sin F82 M4 som har kört 7:10 BTG med originaleffekt men utan bromskylning, dock är väl Ringen lite snällare mot bromsarna än mindre banor. Men väldigt bra bromsar. När APEX går igenom sin F82 M4 efter säsongen: https://www.youtube.com/watch?v=GpFpsS3K55A _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||
Re:
Det var precis det där klippet som fick mig att uppmärksamma just dom oken! Då skall jag klura lite och se, alltid kul att höra folks input! _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Tror att original så är kolvarna en svag punkt på dessa OK, aluminium med en keramikinsats som smälter vid hård bankörning om jag inte har helt fel. På ringen funkar det nog bra, beror på hur tung bil du har samt hur bromsintensiv din favoritbana är.
Men finns eftermarknadskolvar att köpa som löser det hela. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
Re:
Dom tar upp det i klippet jag länkade till. Verkar mest vara ett problem om man kör beläggen soppslut, undviker man det och har effektiv bromskylning borde det inte vara något problem. Men vill man vara 100% så kan man alltid byta kolvar som du sa. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1 besök senaste veckan (282 totalt) |