|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

03 Okt 2004 02:25
Nya användarfinesser!
Jag har gjort lite nya möjligheter att se alla trådar som uppdaterats som man själv skrivit i den senaste veckan eller dagen.
Titta OCH PROVKÖR söklisten längst ner på sidan!
Dvs där det står: Allt sen senast / 1 dygn bakåt || Mina 1 dygn / 1 vecka bakåt
Tänkte ni skulle få en chans att kommentera det hela innan jag även lägger den i söklisten längst upp osså!
_________________  Magnus Thomé
|
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004

03 Okt 2004 06:39
Re: Nya användarfinesser!
Magnus Thomé skrev: | Jag har gjort lite nya möjligheter att se alla trådar som uppdaterats som man själv skrivit i den senaste veckan eller dagen.
Titta OCH PROVKÖR söklisten längst ner på sidan!
Dvs där det står: Allt sen senast / 1 dygn bakåt || Mina 1 dygn / 1 vecka bakåt
Tänkte ni skulle få en chans att kommentera det hela innan jag även lägger den i söklisten längst upp osså! |
Yes! kanon funktion då man lägger näsan i blöt i många trådar! Thanx!
Här sen Nov 2002

03 Okt 2004 10:29
Det var en finess som jag saknat!
_________________ /Niße
Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

03 Okt 2004 11:08
Jag visste att du kunde fixa det på ett eller annat sätt.
Kanon
Vad skiljer allt sen senast och alla olästa? Som det ser ut nu så fungerar de likadant.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

03 Okt 2004 13:52
NiklasFalk skrev: | Jag visste att du kunde fixa det på ett eller annat sätt.
Kanon
Vad skiljer allt sen senast och alla olästa? Som det ser ut nu så fungerar de likadant. | Det är exakt den gamla jag har bara kallat den lite annorlunda. Den funktionen funkar ju lite på ett "eget" sätt typ....
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

03 Okt 2004 14:05
Eftersom ingen skrek högt i protest så lägger jag upp den där uppe osså. Snabba puckar vettu
|
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

03 Okt 2004 20:17
Nej, det ser ju jättebra ut. Frågan är dock varför du känt dig tvingad att ta bort 2 och 8 timmars olästa. Med tanke på allt som skrivs på denna Thoméska gåva till biltokar så är 2 resp 8 timmars-varianten rätt kramgo.
Funkar de inte ihop eller utnyttjas de endast av mig..?
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

03 Okt 2004 22:17
Peter Gutniak skrev: | Nej, det ser ju jättebra ut. Frågan är dock varför du känt dig tvingad att ta bort 2 och 8 timmars olästa. Med tanke på allt som skrivs på denna Thoméska gåva till biltokar så är 2 resp 8 timmars-varianten rätt kramgo.
Funkar de inte ihop eller utnyttjas de endast av mig..? |
Det var väl ett ramaskri om detta jag ville kolla av
Enda anledningen är att det är attans trångt däruppe för texten....
|
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

04 Okt 2004 16:50
Kolla 3 och 7 dagar tillbaka hade varit suverän när man varit på lite resor eller om man varit borta över helgen.
_________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you -
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002

04 Okt 2004 17:15
porschedriver skrev: | Kolla 3 och 7 dagar tillbaka hade varit suverän när man varit på lite resor eller om man varit borta över helgen. |
håller med.... Och då för att få plats så kan du flytta ner istället "logga ut och Inställningar" till nederst på sidan , för dom använder man ju sällan ändå........ Och då kan man lika gärna gå ner på sidan för att hitta dom.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 17:35
Fredrik - SLC skrev: | porschedriver skrev: | Kolla 3 och 7 dagar tillbaka hade varit suverän när man varit på lite resor eller om man varit borta över helgen. |
håller med.... Och då för att få plats så kan du flytta ner istället "logga ut och Inställningar" till nederst på sidan , för dom använder man ju sällan ändå........ Och då kan man lika gärna gå ner på sidan för att hitta dom. |
Jo... vart inne på de tankegångarna... Men nya användare kommer ha svårt att hitta sin inställningssida då.... jag klurar lite.
|
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

04 Okt 2004 18:01
Nu é jag nöjd...
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 18:03
Är det inte hemskt att flera användare behöver funktionen "nya grejer de två senaste timmarna"
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

04 Okt 2004 18:04
Nu bidde det 2 / 4 / 24 timmar. Är inte helt säker på 4... ska det vara lite mer kanske? 6?
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

04 Okt 2004 18:44
Magnus Thomé skrev: | Nu bidde det 2 / 4 / 24 timmar. Är inte helt säker på 4... ska det vara lite mer kanske? 6? | Ska du inte skapa en randomfunktion när du ändå håller på? 50 slumpvisa trådar sedan starten...
Jag gör som jag brukar, kastar ur mig en massa ideér och springer min väg.
Av nån anledning tycker jag att "Allt nytt sen senast" fungerar mycket bättre än gamla "olästa". Om det är samma kod så har den iaf ett bättre namn nu. Det är bara att börja på sidan 4 (många inlägg på en dag ) och jobba sig uppåt.
|
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

04 Okt 2004 20:18
Fyra är bra. Sex känns...fel. I alla fall efter äktenskapet.
Sex med två till hade vi ju innan, och det var ju inte illa. Vi har ju iofs inte testat en tolva ännu, dvs en äkta smörjgrop! Åhhh. Dessa engelska...ständigt fuktiga...maskiner. Vilddjur... Lägger ner i F1. Ni vet...
2/6/12/24 ?
2/8/24 ?
Känns kanske lite bättre med fyra alternativ istället för tre. Om du dessutom som i ovanstående exempel tar bort mellanslagen så sparar du ju lite plats.
|
bobo
Stockholm
Här sen Mar 2003

04 Okt 2004 23:31
Magnus Thomé skrev: | Fredrik - SLC skrev: | porschedriver skrev: | Kolla 3 och 7 dagar tillbaka hade varit suverän när man varit på lite resor eller om man varit borta över helgen. |
håller med.... Och då för att få plats så kan du flytta ner istället "logga ut och Inställningar" till nederst på sidan , för dom använder man ju sällan ändå........ Och då kan man lika gärna gå ner på sidan för att hitta dom. |
Jo... vart inne på de tankegångarna... Men nya användare kommer ha svårt att hitta sin inställningssida då.... jag klurar lite. |
Som jag letade efter Logga ut nu...
Att ha funktioner längst ner när man har såpass mycket info så att man måste bläddra ner är egentligen nono och är inte användarvänligt, särskilt saker som Forumfrågor som nya användare kan tänkas vilja läsa.
Det är kanske dags med 2 menyrader upptill där man har samlat det som är i mitten (Allt nytt sen senast eller 2 / 4 / 24 timmar bakåt Mina inlägg 1 / 3 / 7 dygn bakåt ) i en som man ev. kan välja om man vill se eller inte i sina inställningar.
Edit: Eller så kanske man kan lösa det så att när man står i Forumlistan så finns det en "Logga ut"-länk högst upp, är väl oftast där man står när man vill logga ut, då man ser att det inte är gult någonstans (eller i de forum man är intresserad av).
_________________ Bo Eliasson
Det är kul att köra fort.
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

05 Okt 2004 00:22
Logga ut? Man ska väl vara här dygnet runt?
Vi har väl inte sett den sista varianten på det här än...
|
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

05 Okt 2004 11:16
varför inte två rader med funktioner? behöver inte bli så plottrigt
_________________ /Andreas Karlsson
Camaro V8TC
|
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Moderator

05 Okt 2004 11:21
Hemma har jag 1600*1200 i upplösning vilket ger en hel del plats för mera text och länkar.
Men på jobbet har jag en dator som kör 640*480 och en som kör 800*600, där är det för trångt nu. Får scrolla sidledes i trådarna.
Men jag får ju inte surfa på jobbet så det spelar mindre roll..
_________________ /Anton Lillsund
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

05 Okt 2004 13:32
Magnus Thomé skrev: | Logga ut? Man ska väl vara här dygnet runt? |
Men man blir ju automatiskt utloggad om man springer ifrån datorn i mer än en timme, kan du inte ändra det till åtminstone två timmar, Magnus?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
|