| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Toyo RA-1
|
884 besök totalt |
|
Toyo RA-1
Hej Kört på Sviestad för första gången med Toyo RA-1:or 205 40 17 på min Impreza. Blev lite besviken då jag inte tyckte skillnaden var speciellt stor jämfört med mina gamla gatdäck. Ok det gick att köra många varv utan att de blev sämre vilket var en skillnad mot mina P7000. Sedan började det ösregna och de fungerade förvånandsvärt bra i blötan. Hmm, inte riktigt det jag hade förväntat mig. Körde med 2.0 fram och 2.2 bak. Behöver de slitas in innan greppet blir bättre eller har jag för höga förväntningar ? Micke _________________ Mikael Franzen |
|
Vad jag förstått efter att slitit ut en uppsättning under säsongen är att RA-1 är ganska mjuka (både gummi och stomme) och behöver högre tryck än andra RDäck. Andra kör med låga tryck med dem och är nöjda. Fuktgreppet är bra och lite väta går väl an så länge som det finns tvärmönster kvar (det är bara 4mm och längsgående är 8mm).
Jag har inte märkt nån skillnad i grepp över tiden. Gummit ska enligt Toyo vara "färdigvulkat" så det är bara att tuta och köra från nytt till corden. |
|
_________________ Lexus is200 And GT4-R.ST205 www.GT4-R.com Håkan Aldemo innehar Racinglicens,Draglicens |
|
Jag kapade 2 sekunder i Superstage direkt då jag bytte från Kumho Ecsta MX till RA1:or. Sen blev det 0.8 till
Tyckte det var stor skillnad
_________________ Claes Wikdahl Audi RS4 B9 2018 |
|
Fipplat lite med hjulvinklarna
Nja det är mera när jag går på gas, trots att jag bara har 218hk! Har varit och fixat lite med hjulvinklarna i veckan max camber både bak och fram(hade jag redan) men minskat på toe in bak. Nu går det lite mer balanserat dvs det släpper på alla fyra hjulen samtidigt, vilket jag gillar bättre! Nu behöver jag bara en bana att testa på ! Micke _________________ Mikael Franzen |
![]() |
Däck för banåka
Toyo RA-1
|
884 besök totalt |