Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Corsa "GSI" 16v -87 | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (18955 totalt) |
Efter att testat på bankörning med Opelsportclub när de hade banträff på Kinnekulle
så fick man ju blodad tand direkt, var ju bland det roligaste man kunde göra Bil : Opel Corsa GL -87 Motor : C14NZ på hela 60hk Chassi fram : originaldämpare/Astra GSI sänkfjädrar Chassi bak : Manta dämpare/Kadett GSI fjädrar Inredning : Allt har rivits ur, det som är kvar är en sportstol, en båge, ett fjäderbensstag och en 5" varvräknare. Planerna i vinter är att motorn som är inhandlad (C20XE) ska i, en GUSS-bur och ställbara gula Koni skall installeras. |
||||
Tonie: Du har inte effekten med dig ,men jädranemej lyckades du ha desto bättre spårval sist jag kikade på när du körde ... så du börjar verkligen i rätt ände för att lära sig köra.
När du får i XE:n vete fasen vad jag ska ta och ha som ursäkt längre... då blir du kanske helt enkelt snabbare... _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Ja nån dräpare är det ju inte men det räckte gott och väl första gången jag åkte på kullen, hade jag haft mer effekt i bilen då hade man nog åkt av
Nästa år går det förhoppningsvis lite fortare efter lite i vinter , men har som sagt ingen rutin alls för fem öre så ni kan nog vara lugna Pontus, ska bli kul att se Astran igen, var ett tag sen. Hoppas på en provtur då |
||||
Härligt att se en gammal Corsa på banorna, att de går att få bra snurr på har vi ju sett tidigare (tänker på en viss orange Corsa A).
Får du bara i motorn och chassiesatsen blir du svår att hålla stången nästa säsong... _________________ Markus Österberg Kör alldeles för lite racebil... |
||||
Hehe har faktiskt inte orkat brytt mig om det faktiskt nu när bansäsongen är slut, blir nåt konstigt övertryck eller nåt när man kör lite hårdare och svänger, men det finns med på att göra listan i vinter. Kanske inte så konstigt att man haft så hög soppaförbrukning i sommar Struve: Får du bara på lite färg på bilen blir den ju hur frän som helst |
||||
Ah! Det är ju du ju! Jag låg bakom dig på Kullen en bit och såg bensinen sprutta.... Jag åkte in och pratade med säkerhetsansvariga vid utsläppet om det men jag tror inte vi lyckades komma på vilken bil det var egentligen.
Men det där löser du säkert utan problem tills nästa banträff. Det är ju ett tag tills dess _________________ Magnus Thomé |
||||
Jo åkte in i depån och tyckte att det luktade väldigt mycket soppa om bilen, kröp runt lite men såg inte att det droppa nånstans och stod och klia mig lite i huvudet då Maciek (tror jag) kom fram och upplyste mig om att det hade sprutat ur soppa ur tanklocket, det förklarade ju soppalukten kan man säga Men som sagt, har en stund på mig att rätta till alla fel.... |
||||
Va Var du där ??? Jag såg dig inte, måste vara blind _________________ --VVTS-- |
||||
Det gick ju inte att missa strålen som du lämnade efter dig _________________ --VVTS-- |
||||
ok, för det var jäkligt halt på tillbakavägen under bron igår... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Nä nu ska vi inte skylla på mig för att det är lite halt Men men, idag ska bilen ställas av och har en hel vinter på mig att rätta till felen. Längtar redan till nästa sommar, får väl nöta GTR eller Richard Burns för att få tiden att gå fortare |
||||
hej bror!
Du snackar om "lite ban-erfarenhet"; jag har ju inte kört en meter på kullen i år, du har ju iallafall en 30 varvs erfarenhet! Det var verkligen skitkul att stå flaggvakt o titta på när du körde med ett stort flin innanför hjälmen...eller inte! _________________ Staffan Hallberg |
||||
Jag har samma problem med min kadett när det är riktigt mycke soppa i. Jag har likadant tanklock som jag satte på corsan (jag hade den innan ) även på kadetten, dvs ett låsbart "racingtanklock". De verkar som att de inte sluter tätt riktigt... _________________ Marcus Marklund |
||||
Hade du bara fått tummen ur ..... så hade du också åkt på bana
Det som var lite skumt var att jag bara hade ungefär 1/4 soppa i den. Skulle ju kunna vara tankolcket som inte tätar men verkar ändå som det blir nåt konstigt övertryck i tanken. Första gången jag var på kullen tryckte den ur sig stora mängder soppa genom returslangen. Visserligen var den slangen dålig men tyder ju på att det är ett rejält tryck. |
||||
Som ni kanske ser så var det ett tag sedan man uppdaterade tråden, detta projekt har tagit väldigt lång tid (det blir lätt så ).
Har väl blivit lite mer jobb på den än vad som tänkts. Receptet som det ser ut just nu är följande: Motor: C20XE original än så länge 30 liters tank i aluminium + en catchtank på dryga litern. HR coilovers fram och HR dämpare och fjädrar bak. Ställbara topplagringar fram för caster och camber. Grövre krängningshämmare från Corsa B GSI. Kräningshämmare bak från Vectra. Glasfiber skärmar fram och bak, även glasfiberhuv. Styrväxel från Corsa B, med lockat servo för mindre rattutslag. Spakställ från en Astra för att få lite mer plats i avgastunneln. Hemmapulat snapoff så man kommer in i bilen.... Kadett GSI bromsok fram med FerodODS2500 belägg och Brembo Max skivor. Bak är den konverterad till skivor från en Vectra. Kan slänga upp några bilder så får ni en hint om hur det ser ut nu. Ska försöka uppdatera lite oftare hädanefter. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Corsa "GSI" 16v -87 | 1, 2 >> 4 besök senaste veckan (18955 totalt) |