Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Brands Hatch ikväll
2969 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Min server öppnar vid kl 19 ungefär.

Träning som tidigare veckor med återsamling var 7-10 minut ungefär.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Pär Hylander skrev:

Underbart! Bra initiativ!! thumbs up Måste träna på första kurvan efter rakan... har mäkta problem med bromspunkt och apex där!

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

djungel-Jim skrev:
Pär Hylander skrev:

Underbart! Bra initiativ!! thumbs up Måste träna på första kurvan efter rakan... har mäkta problem med bromspunkt och apex där!

Finns en hel del knepiga kurvor som sagt, måste bli vän med vänstern efter den sluttande backen hälsar på gräset aldelles för ofta och hoppar över den lilla banken på andra sidan.

och är med på lite träning om datorn funkar som den ska.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Jag hostar redan nu om nån vill köra lite!

217.208.51.58

Team Swedish Racing Mates
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Ursäkta förseningen. Servern uppe om ca 2-3 minuter på IP 213.64.183.58

Surahammar
Här sen Nov 2002

Jösses - 5 sekunder efter per varv...

och en del VÄL hård körning...en Porker med gul nos som for fram som en vettvilling...släppte förbi den ett par ggr - slutade med att man fick smaka gräs/räcke.

Vettefan om man har något att göra i racen...

Men kul var det - tackar Pär!!!!

/J

Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Japp - kul var det!! Tack Pär!

Lite trist att alla ska ha så bråttom om man hamnar bakom någon bara... roligare om man tar det lugnt - ligger o stressar bakom - sen tar en lucka när/om den kommer!! Inte för att jag alltid lyckas med just det - men jag försöker! Som det är nu är det ju alltid bäst att bara släppa förbi om någon skulle komma bakom en... Om man "stänger" kurvan för personen ifråga så får man en buff o åker av banan...

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Tack Pär, alltid kul med lite träning. Kommer mycket bättre överrens med bilarna efter den nya patchen!

Slutade tråkigt, låg och körde själv hela racet och kom ikapp täten på sista varven. Kamp om placering in i kurvan, lämnar gott om plats på insidan med blev bara avknuffad in i räcket.... ridå....

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Vassegoa!

Var tvungen att springa ifrån ett bra tag, det var därför racet kom på så hastigt (jag körde alltså igång racet för er och hoppade ut direkt det hade startat)

En märklig grej var att jag såg inga startlampor?!? Vad det någon annan som gjorde det?

Johan, glömde du F6 - osårbarhet?

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Vem var vettvillingen med gul nos?

Team Swedish Racing Mates
Citera
Matti R
Linköping
Här sen Jan 2003

Jag får be om ursäkt för knuffen både på jim i Druids och någon annan på sista varvet (Johan?), blev lite väl ivrig där Jag satt i en ferrari *skylla ifrån*

Väldigt utmanande bana, riktigt svårt att få till bra varv tycker jag

Stockholm
Här sen Dec 2002

Matti R skrev:
Jag får be om ursäkt för knuffen både på jim i Druids och någon annan på sista varvet (Johan?), blev lite väl ivrig där Jag satt i en ferrari *skylla ifrån*

Väldigt utmanande bana, riktigt svårt att få till bra varv tycker jag

Äh inget att be om ursäkt för! Du kan ju inte hjälpa att du kör ferrari...

Håller med om att banan är lite knepig... Första kurvan efter målrakan har jag lite problem med - vill köra fint bredställ i den - men pga nedåtlutningen är det helt omöjligt att hålla kvar sladden!!

Andra problemet jag har på banan är den snabba chikanen... själva kurvorna är inte svåra - man kan ju köra i nästan ett rakt spår genom dem... men min dator protesterar hejvillt varje gång jag kommer dit och med sjukt mycket hackande så blir det helt plötsligt mycket svårt att köra snabbt där!! Får hoppas jag inte behöver host:a på söndag - tror det kommer bli riktigt slött då...

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Det var jag som rattade den blå porschen med gul nos men så farligt körde jag väll endå inte. De gånger jag försökte köra om fanns det utrymme i alla fall under racet, sen när personer viker in precis framför en eller vinglar till pågrund av laggg och liknande är det lätt hänt att träffa framförvarande bil. Kör åtminstone inte av någon med flit. Ett litet förlåt till de jag körde på omedvetet.

Fick även jag en hel del smäller men det är sånt man får ta racing incident.

Förövrigt verkade det som mina pedaler hade kalibrerat om sig så jagkunde inte hålla full gas och hade aldrig användning för 6:ans växel under racet som i vanliga fall åker i 2 ggr.

Postivt att jag bara var dryga sekunde över personbästat som bäst under racet.

Surahammar
Här sen Nov 2002

Jag märkte något skumt i morse (var tvungen att få en dos direkt när jag slog upp det ljusblå - dags att söka hjälp? )...

Då jag inte kommer under 1.34 med Ferrarin, så provade jag Porkern - och fast jag tyckte mig åka mycket långsammare (kikade på kurvhastigheter) och gjorde någon liten miss så ramlade jag direkt ned på en låg 1,32?

Inte kändes den lika benägen heller till att vilja rotera runt sin egen axel som 360:n när det börjar gå åt pipan - DOCK så vill den inte riktigt styra in - måste jobba på det...mjuka upp den lite i nosen kanske...

Men det blir tungt att hänga med i alla fall på söndag, om man skall ned på 1.30 och köra säkert utan missar...

/J - skitnöjd med den nya logitechratten!

Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Fick till en schyst tid nu innan man tänkte dra ut 1:29,389

Stnd att fuze lyckats med en tid som är 1,5 sekund snabbare en den bara

Kalmar
Här sen Jan 2003

Men asså om ni vill att bilen ska styra in bättre får ni ändra på toe ut kanske. Iaf på ferrarin
Jag har min på -0.3 fram och 0.0 bak

Brands Hatch ikväll
2969 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande