Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 3379 besök totalt |
ja sedär!
Det visste jag faktist inte...nu har jag redan beställt och denna gång ville jag ha svarta från grunden. Däremot kanske man ska köpa växelspaksknoppen som ligger där nu. Men då blir jag säkert stenad av Lotusklubben..... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Äh jag kan inget om sånt där amirikanskt. Ha man kan säkert hitta på nått trevligt mittmotorbygge att lägga den i. GTD40 kanske? Det är ju ändå en smallblock... Och vad har nu Mopar med Ford att göra? Som sagt jag är inte det minsta påverkad av den maskinen. Var får man förresten tag i en GTD40 utan maskin? _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
Jag har inte heller nåt emot att det kommer andra typer av bilar, då kan man ju jämföra seven-bilarna med dom andra. Dessutom har det varit förbaskat trevliga killar.
All heder åt Magnusarna som fixade med bana och grejer ![]() Vad jag menade var att jag inte har förstått hur det hänger ihop och innan jag gör det kan jag inte anordna en träff i dess namn. Å andra sidan kanske det ger sig under vintern med garageträffar och dyligt. Nästa fråga är varför jag sitter och skriver inlägg i stället för att vara ute i garaget och bygga klart bilen. ![]() _________________ Micael Åman Petrolhead and all around nice guy |
||||
Jag kan tänka mig att samordna något med TVR-klubben och vara med och arrangera. Vi har en del återkommande träffar, dels på Kinnekulle men också på Knutstorp. Jag tror säkert att vi skulle kunna dra ihop något tillsammans med Se7en-gänget. Helst på "riktig" bana, men Tullinge funkar OK det med. Det är säkert 10 bilar i Stockholm med omnejd som skulle dyka upp, bara man var ute i god tid.
Så om vi tar en spontanträff eller en sparka däck-kväll kan vi diskutera lite mer i detalj. Magnus, du vet ju att du har en stående inbjudan... ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||
Ahhh! Du har kikat på mitt rattnav utan min tillåtelse!!!! ![]() Ja jag vet men märket satt där när jag köpte bilen.... 351 C inte smallblock utan intermediate.... ![]() Fredrik, jag lovar, så fort jag får tag på någon navigeringsutrustning som gör att jag hittar upp i bushen så kommer jag.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
och jag som inbillade mig att det var en smallblock med en bättre flödande topp. Som sagt jag kan inget om det amrikanska. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
om flödningen är "bättre" är väl svårt att säga....mer iallafall.
Man får nästan in foten i hålen på avgassidan på topparna....nästan...om man har små fötter.... 4V topparna ansågs som de bästa när de kom men egentligen så är avgaskanalerna och flödningen fel. Lite avhjälpt är det numera eftersom jag har en splittad kam med olika duration på insugs och avgassidan. Smallblock eller ej tvistas en del om, Windsorn är definitivt smallblock men många hävdar att Cleveland till sin byggnad inte riktigt är ett smallblock men ej heller bigblock.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Jag tycker det var ett trevligt arrangemang, och kommer defenitivt på fler, fast då skall jag se till att ha en hel bil.
![]() ![]() Jag kan oxå tänka mig att hjälpa till med arangemang om någon vill hålla i det lite mer centralt, altså innom trettio mil eller så från Umeå. |
||||
Låter bra! Vi pratar alltså om Kemora och Botniaring? ![]() ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
Jag med är intresserad...på att ![]() ![]() ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||
Ja, det tänkte jag inte på, wasa är ju umes närmaste stad... fler alternativ kan ju vara mittsverigebanan eller något lämpligt flygfält någonstans. Förutsatt att det går båtar över kvarken ännu så kan jag tänka mig även finska sidan ja, fast jag är ju inte finskspråkig så den hjälp jag kan bistå med bör inte kräva det. |
||||
Japp. Vasa. Vasa inte Wasa, Waasa eller Vaasa. (Vaasa är finska.)
Jopp det går båtar från Ume. Om man skall åka från Stockholm åker man dock över från just Stockholm till Åbo och kör bil upp. Halva avståndet mot att köra upp till Ume. Sen så är det ju så att om vis SKALL åka dit igen så har vi ju Anders Fors som ordnar allt åt oss där. T o m bokningarna sköter han om. Bra va? _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
Hmmm Jag vet inte vem det var som gjorde det... Men mycket troligt. Han var dock inte med hela dagen på Botniaring. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2 3379 besök totalt |