Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Aningens undermotoriserade men utsökta välbalanserade bilar
<<   1, 2
4103 besök totalt
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Peeter skrev:
Jag tror jag skall starta en egen tråd för oss med > 10kg/hk!
Väldans undermotoriserade men utsökt välbalanserade bilar!

thumbs up

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Magnus J skrev:
min 518 är enormt kul och undermotoriserad, härlig balans och driftar fint vid fuktigt väglag. Det är väl en bil att lägga på listan, eller vad tycker du, Johan f.ak M3e30

En sådan har man ju på sitt samvete...

Gissa om jag blev förvånad under första halkan hur OTROLIGT fort det gick att åka på snö med den!!!

Nr. 2 att bli förvånade var Kadett/Asconaåkande rallykompisar när "GubbBMW:n" satt som ett frimärke bakom dom runt SS1 i Vmo.Ind.omr. Friska Gislaved NordFrost gjorde sitt till. Sen sabbade ngn det däcket med ngt man kallar miljödubb... SUCK! thumbs down

johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Magnus J skrev:
min 518 är enormt kul och undermotoriserad, härlig balans och driftar fint vid fuktigt väglag. Det är väl en bil att lägga på listan, eller vad tycker du, Johan f.ak M3e30

Me like it

Riktigt rolig bil med fanatisk balans (fantastisk balans också för den delen)

Edit: Nu slog man väl i den sista spiken i kistan, JA, jag är lite konstig, men effekt är inte allt.

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Johan f.k.a M3E30 skrev:
Magnus J skrev:

Me like it

Riktigt rolig bil med fanatisk balans (fantastisk balans också för den delen)

Edit: Nu slog man väl i den sista spiken i kistan, JA, jag är lite konstig, men effekt är inte allt.

Jepp, du har en konstig effekt på din omgivning. Du är helt klart medskyldig till att jag har en också.
(Har nästan blivit sladdoman pga den bilen )

Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Ha !! Gissa vem som ska åka och kolla på en 518 E28 imorgon !

Jönköping
Här sen Dec 2002

Förresten, åter till ämnet:

Alfasud.

När jag har varit på banmöte med Alfaklubben har dessa helt klart gått bäst. Skulle vara kul att ha en. Inombords bromsar och annat nödvändigt thumbs up

JohanR

Stenungsund
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:

Alfasud.

När jag har varit på banmöte med Alfaklubben har dessa helt klart gått bäst. Skulle vara kul att ha en. Inombords bromsar och annat nödvändigt thumbs up

JohanR

Alfasud ja, otroligt cool bil.

I min BMW02 rephandbok, avdelningen för trimmning och väghållning, refereras det till Alfasud som den standardbil med bäst väghållning, bla negativ camber direkt från fabrik.

/Anders C

Stockholm
Här sen Dec 2002

Jag skulle vilja kasta in ett av mina tidiga bil-objekt: Lancia A112 junior. 45hk, 850kg (tror jag), fyrväxlad, förknasare och ett härligt grepp och fint motorljud. Gick som ett skott. Min var dessutom televerks-orange

PS. den rostade bort på en vinter...

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Anders C skrev:
JohanR skrev:

Alfasud.

JohanR

Alfasud ja, otroligt cool bil.

I min BMW02 rephandbok, avdelningen för trimmning och väghållning, refereras det till Alfasud som den standardbil med bäst väghållning, bla negativ camber direkt från fabrik.

/Anders C
Min mamma köpte en Alfasud Sprint (105hk, 1,5-liter) för några år sen för att "den såg häftig ut". Gissa om jag fick en överraskning när jag körde den på krokig asfaltsväg första gången! Tyvärr förintade bilen sig själv till stor del och blev folkracebil på ålderns höst.
Nu åker hon Fiesta och den är också undermotoriserad...

stockholm
Här sen Feb 2003

underbart välbalanserade bilar

Alfa Romeo Gt/Gtv är en av de bilar jag kört som ger en underbar körkänsla trots begränsad effekt.

Sålde min Gt med en tår i ögat
Den vart ganska modifierad under den tid jag hade den och effekten bättrades på med en hel del(ca 50hk+) från sina orginal 120hk
Även väghållningen fick en översyn med nylonbussningar och hårdare fjädring bilen va grymt skoj att köra bana med.. så otriligt snäll och
följsam men samtidigt ett vild-djur motormässigt(efter trimmning).

www.teamunoracing.net
Citera
Allmänt banåkaforum
Aningens undermotoriserade men utsökta välbalanserade bilar
<<   1, 2
4103 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande