| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Aningens undermotoriserade men utsökta välbalanserade bilar
|
<< 1, 2 4115 besök totalt |
|
||||
En sådan har man ju på sitt samvete... Gissa om jag blev förvånad under första halkan hur OTROLIGT fort det gick att åka på snö med den!!! Nr. 2 att bli förvånade var Kadett/Asconaåkande rallykompisar när "GubbBMW:n" satt som ett frimärke bakom dom runt SS1 i Vmo.Ind.omr. Friska Gislaved NordFrost gjorde sitt till. Sen sabbade ngn det däcket med ngt man kallar miljödubb... SUCK! |
||||
Me like it Riktigt rolig bil med fanatisk balans (fantastisk balans också för den delen)
Edit: Nu slog man väl i den sista spiken i kistan, JA, jag är lite konstig, men effekt är inte allt.
_________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||
Jepp, du har en konstig effekt på din omgivning. Du är helt klart medskyldig till att jag har en också.
(Har nästan blivit sladdoman pga den bilen )
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Alfasud ja, otroligt cool bil.
I min BMW02 rephandbok, avdelningen för trimmning och väghållning, refereras det till Alfasud som den standardbil med bäst väghållning, bla negativ camber direkt från fabrik. /Anders C _________________ /Anders C |
||||
|
Jag skulle vilja kasta in ett av mina tidiga bil-objekt: Lancia A112 junior. 45hk, 850kg (tror jag), fyrväxlad, förknasare och ett härligt grepp och fint motorljud. Gick som ett skott. Min var dessutom televerks-orange
PS. den rostade bort på en vinter...
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Nu åker hon Fiesta och den är också undermotoriserad...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
underbart välbalanserade bilar
Alfa Romeo Gt/Gtv är en av de bilar jag kört som ger en underbar körkänsla trots begränsad effekt. Sålde min Gt med en tår i ögat
Den vart ganska modifierad under den tid jag hade den och effekten bättrades på med en hel del(ca 50hk+) från sina orginal 120hk Även väghållningen fick en översyn med nylonbussningar och hårdare fjädring bilen va grymt skoj att köra bana med.. så otriligt snäll och
följsam men samtidigt ett vild-djur motormässigt(efter trimmning).
_________________ Björn "nalle" Nordman /F/I/A/T/ Punto GT/ Lancia Delta Integrale Liten bil med massa attityd!!! www.teamunoracing.net |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Aningens undermotoriserade men utsökta välbalanserade bilar
|
<< 1, 2 4115 besök totalt |