Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 30, 31, 32 >> 208 besök senaste veckan (127182 totalt) |
Fått på lite primer och kittat en hel massa svetsskarvar, sprutade på ett lager av den överblivna akrylen jag hade kvar från undersidan, skall mattas ner och sen får lackeraren lacka det tillsammans med övriga karossen så finishen är inte vad den sen kommer att vara (dålig ursäkt för att jag inte kan lackera...)
Lagt några timmar på att modifiera och passa in dekortröskelplåtarna som skruvas utanpå de riktiga trösklarna . Från fabrik skruvades de dit med plåtskruv rätt in i trösklarna , inte konstigt att de rostade.. Jag har istället monterat popnuts doppade i epoxy . _________________ Calle Olsson |
||||
Fantastiskt fint arbete! Hur ser tidplanen ut, kan den komma ut under säsongen (kan ju vara en krispig höstdag i oktober här nere i söder) eller är det 2023 som är målet?
_________________ Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06 |
||||
Tack ! 2022 är kört , det kände jag redan förra året så det gör mig ingenting. Till 2023 räknar jag dock ha en körklar bil att kunna regga och besiktiga för första (och sista) gången på många år. Hoppas kunna få iväg den till lackering i Maj /Juni , ta det lite lugnt under sommaren men försöka få ihop en motor och få iväg den för mappning så att det finns en färdig drivlina när karossen kommer tillbaka från lackering. Inredningen är iväg för omklädning och deadline där är september . Går allt som planerat skall det finnas gott om montering i höst / vinter. Calle _________________ Calle Olsson |
||||
Hoppas verkligen att du har möjlighet att ta några steg tillbaka och begrunda vad du gjort och inte bara se det som är kvar att göra - för det där är värt att stanna upp och njuta av!
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Jag vet att det egentligen "bara" handlar om antalet timmar man har möjlighet att lägga i garaget i kombination med karaktär och hårt arbete. Men jag får sådan sjuk ångest och läsa den här tråden.
Va fan liksom... Riktigt snyggt arbete! Djupt imponerad! |
||||
Kan bara hålla med, en fara som jag upptäckt med mig själv är att jag tänker efter för mycket istället för att ibland bara börja göra nåt praktiskt och visst ibland så blir det inte 100% rätt men oftast blir det 90% och sen får man ändra verkligheten för att lösa de sista 10%:en. (100% rätt av noll utförda jobb är ju fortfarande noll) _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
#Engineersyndrome Tror det är ganska vanligt bland de som har eller arbetar med CAD i sin profession... |
||||
Särskilt när man börjar bli bortskämd med laserskurna detaljer med bra passform istället för att hacka fram dom själv med vinkelslipen. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Tack tack , det är roligt att läsa att det uppskattas!
Det där med att ta ett steg tillbaka och vara nöjd blir jag bättre och bättre på, att sälja saker som man är "klar" med intresserar inte heller så mycket . Får inse att man nog inte hinner / orkar med hur många såna här stora projekt som helst till. Men några stycken skall jag nog klara av, hade suttit fint med en liten lottovinst så man kunde köpa sig lite förvaring av allt man tar sig an också.! Hej _________________ Calle Olsson |
||||
Oerhört bra jobbat =)
Är det dock bara jag som blir rädd bara jag ser en sån här bmw? Stoppa i mer motor och öka möjligheterna till klotning, och de små tunna spaghettipinnarna till takstolpar som enda skydd _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Det beror nog mer på hur man som förare väljer att köra än hur mycket motoreffekt man har. Denna bilen tror jag inte byggaren har för avseende att nöta varv på varv på Knutstorp med. _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Jag är nog nere på 0,50:-/h på Cudan 😂 Får du mer än 5:-/h så var bilen inte tillräckligt dålig att börja på 😎 _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Haha, nä takstolparna lär inte var mycket skydd. Som andra skrivit så bygger jag inte en bil för aktiv körning och bana blir aldrig aktuellt med denna. En fullbur lär göra underverk för vridstyvheten _________________ Calle Olsson |
||||
Usch , svårt det där med timpeng men E9 verkar rätt eftertraktad, följer lite auktioner på bringatrailer.com , det är sällan en bra bil går för under 100000 dollar och de verkar dessutom uppskatta lite "hotrod" med lite modernare drivlina osv. Calle _________________ Calle Olsson |
||||
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 30, 31, 32 >> 208 besök senaste veckan (127182 totalt) |