Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 129, 130, 131 >> 147 besök senaste veckan (366427 totalt) |
Resultaten från 1:a konbanekörningen är ute: https://svkg.se/racing/sprintrace/re
_________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Sprint nummer 2, konbana Vårgårda gick av stapeln i går kväll, fick till 5 körningar innan regnet tog över.
Bilen fortsätter imponera, jag är den begränsande faktorn, men... Fick Johan Samson som passagerare de 2 sista körningarna, efteråt hade han mycket bra konstruktiv kritik på hur jag attackerar konorna, till nästa gång ska jag försöka omsätta detta till verklighet och förändra min körstil i jakten på sekunder. Att få en passagerare som samtidigt är PT är riktigt inspirerande, kapar jag några sekunder nästa gång så blir jag överlycklig _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Tack för åkturen! Grymt skön bil du byggt, mycket kul att få uppleva den från insidan också.
Ta inte mina ord för en lag, jag är ju novis i konbanan men det kanske kan vara värt att prova? Något kanske det gör och om inte annat skapar man sig lite mer marginaler för korrigeringar om man har mer höjd. _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Du kastar runt din Aston ca 4-5 sekunder snabbare än mussen, efter åkturen med dig så är jag som en svamp som suger åt mig alla tips och ser om de går att omvandla till att minska gapet Vi är ju i olika klass så du kan lugnt coacha mig _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Gött kört igår och kul när vinterns mekandet ger resultat
Bilen ligger riktigt fint banan efter dina moddar Vilka tider slutade du på igår? _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Japp, det är skillnad jämfört med förra året. Tror mitt snabbaste var 64,1 någonting ( med Johan Samson i bilen så det där med att plocka ur vikt är bara humbug... ) Fick en bild från: Rob K Castro _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Underbar körning att titta på som vanligt Både bil och förare går från klarhet till klarhet
Bilden var riktigt snygg, stämningsfull! Har denne fotograf fler bilder från dagen? _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tackar Nästa gång får vi nog försöka plocka fram lite tid så du kan provköra, du har ju testat den i flera tidigare faser av utvecklingen och nu är det dags igen! Robert tog många bilder under kvällen och jag tror att det kommer fler när han hinner sammanställa/redigera.
Det är riktigt roligt att fortsätta utvecklingen och försöka finslipa ursprungsmaterialet. Japp, x-pipan gjorde gött _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Stämningsfull bild. Det är också en del av hobbyn att det är lika roligt att se på när andra kör
Måste fråga om det blev någon filmsnutt på min C1a runt Falkenberg? Fick snackat med de stora grabbarna som tävlar med C1 och jag har några sekunder att putsa _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||
Ett varv blev det.... ofint av mig att inte ligga kvar något till, dessutom tröttnade batteriet i kameran mitt i passet, men, men, här kommer beviset: C1:an kördes på Falkenberg! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Haha, tack! Vilken underhållning. Den borde gå på tre hjul med lite bättre däck och hårdare fjädrar
_________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Att printa vinyl och wrappa måste ju vara enklast (och enklast att återställa). Att måla buren som grå PVC kunde ju vara skoj vid ett tillfälle, men absolut inte i längden |
||||
Rolig ide
Lika bra att löpa lina ut och bygga stagen i VP-rör, det ligger ju ändå buntar i firmabilen Resultaten från sprint 2 är upplagda: https://svkg.se/racing/sprintrace/re Jämfört med förra året har jag sänkt tiderna några sekunder och kan jag bara lära mig köra så finns det nog någon sekund till att kapa, sprint är kul! _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Det är ju riktigt kul att se resultat på sina förändringar. Vet du hur lika banläggningen är från gång till gång? Är de tillräckligt lika? _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||
Banan skiljer sig lite varje gång så några direkta jämförelser kan man nog inte göra, det handlar nog mer om att jämföra med andra förare och se om du närmar dig tidsmässigt. Att ha Figgz som riktmärke och titta på differensen tävling för tävling ger en rätt bra ledtråd till om man blir bättre eller sämre. Kommer du nästa torsdag? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Absolut! Måste kolla hjuinställning och balansera hjulen bara... _________________ S te fan Be ck er BMW 320i -06 BMW 2002 Tii -75 BMW 2002 Tii -73 SÅLD BMW 2002 Projekt -74 SÅLD BMW 320d -06 SÅLD SVGK 639 BMWCS 2722 |
||||
Ända sedan jag byggde bilen har jag haft svampiga bromsar, har åtgärdat ett antal fel:
Fel storlek på de bakre oken, kolvdiameter på 65mm i glidkolvsok. Inte tillräckligt bra linjerade framok Byte av huvudcylinder förra säsongen. Monterat stöd till huvudcylindern då torpedväggen flexade. Men ändå är bromskänslan svampig, bromsarna tar väl helt ok men du får ingen feedback i pedalen. Gjorde ytterligare efterforskningar och fick fram att felet nog sitter i den bakre kretsen. Bak har jag glidkolvsok från Mustang 2015-2017 med en kolvdiameter på 44,3mm Huvudcylindern trodde jag var en med 20,64mm kolv till den bakre kretsen, nu visade det sig att jag hade fel, jag har en med 19mm kolv.. Rätt huvudcylinder verkade vara svår att få fatt i men jag hade tur som en tokig, Stig hade en begagnad liggande i hyllan och hade inget mot att sälja den till mig, stort tack Stig, du är bäst! I original är huvudcylindern tänkt att användas med Porsche/Brembo 4-kolvsok, 30/28mm, dessa har en total area av 5286mm² för bägge oken. Mina mustangok har en total area av 6167mm². 19mm kolv har en area av 283mm² 20,64mm kolv har 334mm² Misstänker att jag har ett volymproblem och i så fall borde det bli bättre men antagligen inte helt bra, hoppas detta kan vara något som för felsökningen framåt. Ny cylinder: Fel storlek på väg bort Garagestatus just nu ( helt ok att ha bilen på pallbockar när det ändå regnar ute ) _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 129, 130, 131 >> 147 besök senaste veckan (366427 totalt) |