Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2197 besök totalt |
Habegär... Ny Caterham
Vem behöver en Caterham med 260 hästar från fabrik? Ingen... ...eller? http://www.caterham.co.uk/news/index _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
Åsså kostar den ju bara 34000 UKP... DVS 440000 SEK. I England. Hmmm Var la jag spargrisen... Synd att grisen är så liten bara... Står inget om vikt. Antagligen tyngre än R500:an. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
Vid första blicken verkar det vara samma chassi som den SV-R som var med i EVo tidigare...
http://www.7cars.de/newsinfo/Caterha http://www.ukintpress.com/vehicledyn _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Tre obegripliga saker runt inredningen: 1 Man KAN inte ha instrument bakom ratten, de syns inte, där ska en fet oljevarningslampa sitta... 2 Rören hindrar nåbarheten till den korta växelspaken, nu sitter den ju som i en brunn. 3 handbromsen, varför envisas de med att sätta den på det enda stället man kan lägga armen? (vill du köra aktivt med handbromsen så skaffa en rallybil istället) Två läskiga och skrämmande sak med inredningen: 1 Det svarta hålet gör att den ser förberedd ut för stereo. 2 Man är redan nu småskraj för alla rör vid en krock och det känns inte bättre med dessa spretandes åt alla håll. De borde ha ett alternativ med instrumenten digitalt i ratten. Annars gillar jag den faktiskt utvändigt och motormässigt, men hur är bredden? Är det en SV eller en vanlig? _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Hmm... nåt liknande hade jag nästan tänkt mig på mitt bygge, men eftersom allting annat ändå bara är kopior kan jag ju lika gärna stjäla det utseendet också... ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Tja man ser faktiskt nästan instrumenten bakom ratten. Speciellt om man vinklar om dem, lite strategiskt. Rörmokeriet är ju bara onödig viktökning... VÄLDIGT OChapmanskt. Handbromsen funkar bra där den är. Själva handtaget försvinner ner så att dt inte är i vägen. Har du inte suttit i min? När har du tid att vila armen förresten? ![]()
Den går säkert bra att få med Stack instrumentering bakom ratten. Den funkar bra och finns ju på R500:an. (Dem syns bra bakom ratten.) Bredden torde vara som en SV. Det ser ju väldigt rymligt ut på bilden. Men fy tusan som det ser ut i den som sagt. Man blir deprimerad för mindre. Och i rött dessutom... Suck... _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Så ska det se ut, som i 260:n:
![]() Dessa skärmar löser ju en del problem som jag klurat på... ![]() Tja... Vad säger man om detta... ![]() Vill ha den gula så mycket att det värker... ![]() ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
Behöver ingen Caterham från fabrik med 260 hk. Men jag tycker att det verkar en lagom effekt för min Caterham SV. Nöjer man sig med 260 hk så är det ingen risk att man har en övermotoriserad bil. Det är ingen tjusning att bli frånåkt på rakan av en vanlig Volvo eller Peter Simon.
![]() _________________ Håkan Ekestang |
||||
Tja eftersom vi har samma låda och samma maskin så måste det ju betyda att du växlar för långsamt eller.. ![]() _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
Den nya inredningen såg "sådär" ut...
Jag kan dock tänka mig att de extra rören gör chassit betydligt styvare. Det är ett väldigt stort sittbrunnshål annars. Jag tycker nog att det värsta är att de valt en motor med cross flow på "fel håll". _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Sant... Men varför har det då inte lagt in det i 260:n? _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Funktion före form! ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2197 besök totalt |