Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1240 besök totalt |
Tonvis med nya bantillfällen inlagda i banåka-kalendern
Träningsdagar o kvällar för flera svenska banor är nu inlagda. Det var MASSOR! Krävs racinglicens o godkänd bil dock.... _________________ ![]() |
||||
SBF-godkänd dvs bur osv. Behöver inte köra någon riktig racing med den för det... Finns ofta biliga bilar till salu. Kan fortfarande vara bil du kör med på gatan.
Licens = extremt busenkelt. _________________ ![]() |
||||
Menar du att bilen måste ha vagnbok? Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Så vitt jag förstått så är det lite olika och att man t.o.m. hos vissa kan få köra lite med gatbil om man är välkänd hos klubben.... Jag vet inte om man dock bryter mot någon regel när det gäller sbf-försäkringen o så om man gör det....
_________________ ![]() |
||||
Totalt 99 tillfällen i kalendern att nöta bana! Man kan ju inte åka på alla för vissa är bilmärkesberoende osv. Men ändå! och då är dessutom PCS, PCSR och ÖSKs datum inte med i den synliga listan. Och Lazzats slalomcups datum inte satta eller utlagda än. Och jag vet flera klubbar som har banträffar på gång....
![]() _________________ ![]() |
||||
Bur + baksäte är väl inte så vanligt. Oftast brukar man väl slänga ut baksäte + inredning samtidigt som man trycker i en bur. ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
ok, men vad tror ni om min bil? får jag åka på dessa tillställningar? Jag har bur enl gamla reglementet (rally ekonomi + lite extra stag) , sparco stolar + 5p bälten dock ej fia godkända längre. Jag saknar även huvudströmbrytare, men detta skall nog fixas till sesongen drar igång. NationellLicens har jag sedan 3år. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
ah va jobbigt ![]() yewell burplaner får väl vänta tills jag börjar köra "på riktigt" eller vad man ska säga... kanske onödigt till konbanor och "the odd banträff" ett par ggr om året, men better safe ![]() ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
_________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1240 besök totalt |