Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2560 besök totalt |
Ringnybörjare skall ner 25-27 sept - behöver tips!
Hej alla! Jag och en kompis skall till Nürburgring helgen 25-26 september, egentligen 26-27 då vi skall köra BMW:s advanced training M3, som han gav mig i födelsedagspresent sig själv i present. Vi skulle vilja ha lite tips: Tänkte köra ner på lördagen, vad är _realistisk_ körtid Göteborg-Nürburg? (Vi kör med hans M3 E46, men ingen av oss är vana Autobahnrenners) Vilken väg är egentligen bäst? (såg att det diskuteras på andra håll här i forumet) Var är bra att bo? om vi kommer ner på lördag kväll så _kommer_ jag att tvinga oss att köra åtminstone ett varv på Nordschleife (har kollat, den skall vara öppen söndag den 26:e, jag har plöjt Ben Lovejoys site plus motorcycle-dk samt några andra, samt tränat i Grand Prix Legends och F1C Porsche Supercup mod, läst om trafikregler och risker o.s.v.). Dock ej krav att bo inom hörhåll för banan... Bör man boka boende i förväg? Logi är aktuellt att boka natten lör-sön. Andra tips mottages tacksamt! Martin Berg _________________ Martin Berg |
||
Re: Ringnybörjare skall ner 25-27 sept - behöver tips!
Förmodligen så behöver ni inte bekymra er om huruvida boendet är bra eller inte. Det är VLN den helgen och har ni inte bokat ännu så lär ni få ta vad som finns. Det brukar vara fullt i stort sett överallt då. Å andra sidan så har jag aldrig stött på något riktigt dåligt ställe heller. Men det kan nog vara idé att börja ringa runt nu. ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Jag skickade till 7 olika boende runt och i
![]() ![]() Restiden för mig från Motala brukar ligga på mellan 12 till 15 tim, och det är 125 mil, då kör jag över Öresundsbron och färjan Rödby - Puttgarden. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Tack så mycket för tipsen!
VLN? Nån sorts långloppscup såg jag, så då är det väl en massa folk som ni ju indikerar. Vad skall man tänka på MEST? På väg ner, autobahn skall vara riktigt hektiskt har jag hört. Har inte åkt där på 10 år, och aldrig kört själv... och väl där, på en söndag kan det väl vara fruktansvärt mycket folk eller? Bara att ligga till höger med högerblinkern på hela tiden eller? ![]() och vilken väg skall man ta? Såg att det diskuteras på annat ställe här i forumet, men vad är er erfarenhet? Var flyter trafiken? Inte nödvändigtvis flest frifartsträckor, men minst antal vägarbeten... Är tacksam för ALL info, saker att tänka på o.s.v. _________________ Martin Berg |
||
om du inte får tag i hotell i närheten, så har Consul i Bonn bra helgpriser: www.consul-bonn.de . Det finns ett Ibis-hotell där också som är ännu något billigare.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Gå in på den här sidan, och sedan "Beräkna Rutt" och skriv in avresemål och som mål Nürburgring, så får du tips om resväg. http://www.se.map24.com/ Jag åker Öresundsbron - Färjan Rödby - Puttgarden och vid Hamburg brukar jag köra med "ole dole dof" vilken av vägarna 1 eller 7 jag ska ta. ![]() Men oftas åker jag väg 7, tycker den är trevligast att ta. ![]() Men åker du väg 7 så glöm inte att svänga in på väg 352 innan Hannover. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
![]() ![]() ![]() OBS Du bör ej dricka mer än tre, om du kör. Internet är inte så utbrett i eifellandet, faxa helst på tyska. Sist bodde vi på Burgstube ovanför Zür burg de har fax 02691/932556 inga sviter men bra frukost. Lycka till ![]() _________________ Stefan Wahlström |
||
Nä det är iofs sant, men VLN brukar ha 150-200 startande ekipage med därtill hörande personal. Därav blir det relativt fullt överallt. _________________ Anders Dauner |
||
Det är fullare fre-lör än lör-sön eftersom alla Tyska VLN-team åker hem på lördagskvällen.
Prova Burgstubes mobil +491716978371 eller ännu hellre Haus Gerda +4926917661. Själv bor jag numer alltid på Haus Gerda men brukade alltid bo hos Burgstube(polsk familj, söt dotter ![]() Kan garantera att minst ett rum e ledigt hos Gerda eftersom del av vårt team oxo åker tillbaka på lördagen. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||
OK, har kollat hos map24, mycket bra site! @Lennart: Av vilket skäl är väg 7 trevligare? Färre vägarbeten? Lugnare rytm? Hetsigare rytm? @Wahlström, Christers_mille: NU snackar vi! Skall kolla Haus Gerda under dagen! Såna här tips är ovärdeliga, jag är ingen fena på tyska men min polare/arrangör är det, så det skall nog kunna bli bra! Vilken by är det i, Haus Gerda och Burgstube? _________________ Martin Berg |
||
Nürburg. Ett litet tips kan ju vara att fråga om de känner till något ledigt rum hos någon annan (om det nu skulle vara fullt där). De flesta har ganska bra koll på läget och sammarbetar mer eller mindre med varandra. _________________ Anders Dauner |
||
Vet inte men den känns bättre att åka, så har jag råkat ut för mest vägarbeten och köer på 1:an, under åren. Men jag brukar inte bestämma mig vilken väg av dom jag ska ta förren jag är i Hamburg. Det är lika dant på hemvägen, så vet jag inte vilken jag ska ta förren jag är framme vid vägkorset mellan 1 mot Bremen & 2 mot Hannover, jag brukar titta på vart dom flesta bilarna åker, så åker jag motsatt håll. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
oj oj! Har inte fått bilderna av min polare än (han hade digitalkameran med), men som en början:
Hur gör man för att lägga in bilder i såna här poster? Jag måste ju kunna visa lite av hur det gick till... Kommer i veckan! _________________ Martin Berg |
||
Klicka på "Ladda upp bilder" som finns längst upp till höger på sidan, följ sedan instruktionerna. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2560 besök totalt |