| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Bänksvarv
|
2262 besök totalt |
|
Har en fin bänksvarv, som används alldeles för lite! PRÄZIMAT DLZ 180 x 450-1, östtysk precisionssvarv från 80-talet. Den har både längd och tvärsmatning! Mycket extrautrustning, PeWe tools, Multifix kopia med 4 lösa stålhållare. Diverse stål med vändskär, kullagrad motdubb, borrchuck m.m. Växelkugghjul för gängning (behöver anpassas ngt. Komplett manual på engelska och original verktyg. Den är monterad på en stadig bänk och enbart svarven väger 120kg! För detaljerad info och lite bakgrundshistoria om PRÄZIMAT kolla in http://www.lathes.co.uk/ För mera info mera bilder etc. hör av er till Ralph Frisk 0702153627 Prisidé: med all extrautrustning 24500.- SÅLD
_________________ Ralph Frisk Cayman 718 2,5 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||
|
Vilken mumsbit!
Jag har ju egentligen verktygsköpstopp, har jag lovat mig själv. Vad har den för dubbhöjd, hur stor är chucken som sitter på, hur stora stångämnen får man igenom spindeln samt vad är det för totalbredd på svarven (inte bänken)? |
||
|
Re:
Nära hem dessutom, go on, you know you want to! _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Hej och tack Anders,
du är välkommen att komma hit och känna på den, du bor ju 30 min härifrån😅 Dubbhöjd: 90 mm Max svarvämneslängd: 450mm Chuck: 100 mm diameter, vändbara backar Spindelgenomgång: 20 mm / MK 3 kona Dubbkona: MK2 Varvtal: 63, 125, 250, 400, 800, 1600 Totallängd svarv: 1080mm Bredd: 580mm Höjd: 330 mm Allt rörligt är justerbart med kul eller rullager! Med vänlig hälsning, Ralph _________________ Ralph Frisk Cayman 718 2,5 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||
|
Nä, tjata inte dit mig, för då kommer jag inte kunna motstå frestelsen...
Jag har dessutom en svarv redan idag, med nåogt högre dubbhöjd dessutom. Dock inte lika fin som denna. Nä, den där svarven får hitta ett annat hem. Köparen lär bli väldigt nöjd gissar jag jagskainteköpajagskainteköpajagjagskainteköpa. Hör av dig om den finns kvar om några veckor, så kanske jag ska komma och kolla på den. Inte köpa, bara kolla lite då.
|
||
|
Re:
Köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp köp
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
|
||
|
Re:
[quote="Patrik Skoog"]Tack för affären Ralph, trevligt att höras fast du kör Porsche! [/quot
Tack själv Patrik! Hade förberett mig på ett mindre kvällsprojekt för att få upp den ur källaren men, " jag tar med mig min starke bror" 😳 Båda bröderna visade sig va riktigt starka, 120 kg kompakt järnklump, ni tog tag i var sin ände och bar upp den för en brant källartrappa!😅 Hoppas allt blir till belåtenhet! Ha det gott! _________________ Ralph Frisk Cayman 718 2,5 GTS -18 Såld Corvette C6 Z06 -07 Såld Corvette C5 Z06 -01 Såld Corvette C3 SB -72 Såld |
||
![]() |
SÄLJES
|
2262 besök totalt |