Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 12058 besök totalt |
Det stod iof "Max Attack!" med gigantiska röda bokstäver över hela omslaget...
Men 99,9% av läsarna hade nog betraktat det som ett helt korrekt uttalande om de fått åka med nåt varv ![]() (vi här är ju lite miljöskadade liksom ![]() _________________ ![]() |
||||||
Japp, 1.43 fick jag dej på... Du körde bra för att inte ha varit på banan förut, kul att se. Men du märkte att jag dök upp i bakspegeln va!?
![]() Det va en kul dag och själv pressade jag ner mitt PB till 1.41, sen rasa kopplingen... ![]() mvh Seb _________________ -Sebastian Stein- Porsche 968 CS -93 M030 M220 Ett par Alfor åxå... Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst ![]() |
||||||
Jo, när du dök upp bakifrån så hastigt så fick jag plötsligt lite nya spår ![]() ![]() En kul liten fight helt klart! ![]() Är helt nöjd med 1.43! Till nästa år ska bilen mappas, lättas och så ska det inhandlas R-däck+lätta fälgar, DÅ! ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
På slutet körde jag "nästan" jämt med Rash så jag hävdar runt 1.44 då?
![]() Tidigare tidtagning på morgonen sa väl runt 1.50 men det gick (kändes) snabbare på slutet ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Sedan så kanske jag också förbättrade mig en liten aning på sista passet ![]() Till nästa år ligger en laptimer högt på önskelistan så man exakt har koll på hur man förbättrar sig och hur det skiljer mellan spårvalen. Sedan så har man alla tider svart på vitt också ![]() Hmm, vad kostar en liten liten stuga i Gotland? ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
Hmmm....
En stilla undran bara. Efter incidenten på Kinnekulle den 28/8, så trodde jag att det skulle bli lite lugnare med denna typ av diskussion, om tider hit och tider dit. Jag hoppas innerligen att det är bara lite "sandlådeskryt" och inte någon betendestörning! ![]() Var inte vi alla överens om att jaga tider gör man om man tävlar, eller? ( Nu får jag säkert massor med sk..t för det här inlägget ) ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
Incident på Kinnekulle 28/8?? Det måste jag ha missat totalt! Var visserligen bortrest den perioden i en månad.. Klart det är sandlådeskryt så länge man inte kan bevisa tiderna, fast det är ju alla tider som inte är tagna seriöst. Visste dock inte att man inte fick prata tider m.m. här ![]() Passar det bättre i OT? Eller kanske inte alls?? Vad säger moderatorerna? Det här med tid m.m. är ju nästan halva nöjet, för mig iallafall, så man kan jämföra. Visst är det kul att köra på bana men man vill ju veta hur fort ![]() Några andra åsikter om ämnet? _________________ Rachid Rachid |
||||||
Det är bara att börja leta: http://www.svenskfast.se/SearchResul _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Var ganska nära att bli bosatt på Gotland en gång. Hade man vetat då vad man vet nu kanske livet tagit andra vägar! (GR fanns inte då).
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Jag är så gott som halv-gottlänning. Svärföräldrana bor där, så man är ganska frekvent bland raukarna. Det var föresten där jag blev rejsa-biten, för drygt ett år sedan. och där mötte jag Sörpan och Peeter vid GR. ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||
oj, jag känner mig skyldig! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Det är förstås individuellt vad man tycker är intressant, men just vad t.ex. Fredrik Ekblom får ut för tid av en sportbil på bana när han kör på gränsen måste väl ändå anses som en ganska ointressant konumentupplysning för 99,9% av läsarna, eller? Däremot kan det ju vara underhållande att läsa om, men vad säger den prestandan en ev. köpare? Då måste det väl vara intressantare att veta hur fort bilen går om man ligger en bit ifrån gränsen, alltså sådär lagom som en vanlig chaffis möjligen kan klara? Samt kanske ännu mer viktigt hur den känns att köra på bana. Undrar om inte just Fredrik Ekblom kommenterade det där nån gång i samband med nåt test i AMS eller Sportbilen, där den ena bilen gick snabbare men var betydligt svårare att köra på gränsen än den något långsammare. MC-tidningar brukar ibland låta lite olika typer av förare prova hojarna på bana och där brukar det kunna vara stora skillnader mellan vilka hojar som går fortast, beroende på förare. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Re:
2004 kommer jag inte ihåg vad jag gjorde..... ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 12058 besök totalt |