Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 635 CSI -82, Pallbocksräsern II | << 1, 2, 3, 4 10 besök senaste veckan (28189 totalt) |
Nu minns jag inte hur det är just på en M30 motor men allmänt vad jag minns så får kompen(max?) skilja med 0,5bar på alla cylindrar. Och enligt dina siffror skiljer det nästan 1,5bar. MEN jag har haft fel förut och kan ha de nu också sen beror det ju på hur nogrannt verktyg man har förståss. Välkommen till "E24-gängen" annars! Blir riktigt bra denna i till slut ska du se! Kom till Mantorp den 8maj så får du lite inspration, då det kommer att finnas en del E24 där /Farre _________________ Farbod Chehrehvani BMW 635CSi (M106) E24 BMW 3.0Si E3 BMW M5E34 Projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||||
Det låter optimistiskt, får man ha hela 2012 på sig eller ska det köras 2012? Läste om ditt v8-bygge, har funderat på samma eftersom en begagnad motor är bra mycket billigare än att trimma Men det ska jag låta bli har jag konstaterat för att bilen måste bli körbar först, sen kan man fundera på resten. Farre: Ja, det är ju ingen ny motor vi pratar om precis, men det visar på att det inte är helslut. Sen beror det på hur du räknar, tar vi ett snittvärde på 12.4 så har jag ±0.7 från det värdet _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Självklart är det inte ny-motor det handlar om Det får skilja 0,5bar från vad kompen egentligen skall vara.. tex 13 eller vad det är på en M30. Sen skall man göra testet rätt(jag påstår inte att du har gjort fel ) som vissa bilar kräver att man ska ha fullgas för att få rätt resultat och mm. Dina värde var helt OK och visar att motor är inte slut men tänkte bara påpeka det
Det som jag skrev tidigare var självklart inte påhopp eller nåt sånt utan jag kom och tänka på det och så tänkte jag skriva det här och dela det med mig Hur går det annars då? fått någonting gjort nu när du hat fått plus grader i garaget? /Farre _________________ Farbod Chehrehvani BMW 635CSi (M106) E24 BMW 3.0Si E3 BMW M5E34 Projekttråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58157&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||||
Jag tog det inte som ett påhopp heller
Mätningarna skedde på fullgas, men jag kunde dock inte se mätaren under provet så jag vet inte hur många kompressioner det krävdes för varje enskild cylinder för att uppnå värdet. Egentligen skulle man ju göra ett leakdown också, men det har jag inte utrustning för. Garaget vädrades igenom med vårluft i söndags, men tiden spenderades till att klippa äppelträd. Det är ett problem med hus, det finns mycket att göra överallt. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Gissningsvis för att det är väldigt ont om stora lägenheter med vidhängande dubbelgarage ! _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||
Det är ju ett fullt legitimt skäl och då får man nog bita i det sura äpplet. Men om det är ens bättre hälft som har velat mest så kanske man kan föra en annan typ av argumentation. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
Dels det och dels för att det faktiskt är lite skoj att pyssla i trädgården också. Jag blir lätt rastlös, då är det bra med 10 hobbies och lite till att syssla med. Lägenheter mår jag dåligt av, det är verkligen inte min grej. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
_________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 635 CSI -82, Pallbocksräsern II | << 1, 2, 3, 4 10 besök senaste veckan (28189 totalt) |