Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 33334 besök totalt |
Kärlek är ordet
Det var med både vemod och trygghet jag "lämnade tillbaka" 993:an. Vemod för att det kändes som om en epok var förbi för min del. Har du haft det bästa, enligt mig, vad återstår då? Trygghet för att Patrik får tillbaka sin bil, 993:an blir fortsatt väl förvaltad och att jag märkte en ärlig och tydlig glädje i återseendet. Dock måste jag nämna två smått kusliga händelser efter att jag lämnade över bilen. När jag parkerade Volvon hemma strax efter lämnandet av 993:an dök det upp en mörkblå 993:a bredvid mig när jag klev ur bilen, med öppet avgassystem (precis som min gamla) varvade ur och försvann. Rys! I posten när jag kom hem låg det i reklamen "En chans på tusen, vinn en ny Porsche". Dubbelrys! Lycka till med din gamla vän nu Patrik. / Kent _________________ Kent Andersson |
||
Tack för gratulationerna!
När jag körde hem bilen var det lite av en tidsresa. Mindes inte att det var SÅ stor skillnad mot 996/997.. Både på gott och ont! Var stundtals lite besviken eftersom det varken är speciellt bra drag eller bekvämt! Men sedan fick jag påminna mig själv om att jag nu valt att prioritera KÖRGLÄDJE och då kändes det bättre igen ![]() I helgen har jag tvättat bort alla insekter som blir efter 60 mil på E4 en sensommardag. Bara att tvätta en äldre 911 är en upplevelse - dom är ju så små och nätta ...... Min förra 996 Carrera 4S upplevdes som så mycket större. Igår tog jag med mig dottern (9år) ut på en kvällstur på lite kul vägar på Södertörn. Mötte en hel det kul bilar och bland annat en 996 GT2 samt 997 GT3 RS. Blir lite stolt när alla förare av dessa potenta bilar stirra efter och kör 2 varv i rondeller för att titta närmare på en gammal 993 ![]() _________________ Patrik Selestam Porsche 993 C2 1994 (igen) ex-996 C4S 2003 ex-993 C2 1994 ex-964 RS 1992 ex-964 TURBO 1991 ex-911 SC 1978 |
||
Re:
5 år tidigare... ![]() Stort grattis Patrik! ![]() Inte utan att man själv funderat lite i 993 banor... ![]() ![]() Men ingick det en tröja i köpet? Kanske standard i Porsche-kretsar att det följer med en med bilen... ![]() Hmmm - därför de kostar skjortan...? _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 33334 besök totalt |