Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2806 besök totalt |
Köra nordslingan på snö
SportAuto på DSF, visade igår kväll bl a ett inslag där dom körde en tvåhjulsdriven Porsche Carrera runt Nürburgrings nordslinga när det var 7-8 cm snö! ![]() Det gick inte speciellt fort, men brett så det räckte! ![]() Innan Schwedenkreutz kom dom upp i 140 km/h. Det var inte Horst von Saurma som körde, men han som gjorde det körde väldigt lugnt och städat. Han hade lagom ställ genom hela Karusellen. ![]() Tänk vad skoj det vore att få köra några varv när det var sådär lagom med snö på banan! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jo, med start uppe vid Hohe Acht och nerför Steilstrecke!!! : ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Låter ok. men bara om peeter visar spåret före med poooloooon. ![]() ( Han åker nog snabbare iaf. Och Loise sitter brevid o suckar att gubbens reflexer har varit bättre. ![]() janne nagy _________________ ![]() Jan Nagy |
||||
Jag hänger på !!! Med min/ungarnas Snowracer trimmad med teflonspray... ![]() ![]() _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
LOL ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Ja eller åtminstone en Carrera 4?!? ![]() Jag blev lite förvånad över att som hade valt en tvåhjulsdriven Porsche! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Nu finns Sport Autos film med en Carrera 2 från ringen på snö att ladda ner på följande web-adress(66Mb):
http://www.lotus-elise.org.uk/stuff/nordschleife_winter.mpg ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Är ringen öppet för allmänheten på vinter med?
Det är lite trist att man inte får hyra på vintern i sverige. Jag har frågat i anderstorp men det var lite kinkigt på av att asfalten tydligen tar rejält med stryk när man plogar och det sedan blir is. Enligt en av ägarna av a-torp är det ingen bana som hyr ut på vintern. Annat var det i början på 90-talet när man körde hoj på a-torp i mars med isfläckar på halva banan ![]() _________________ /Per Hyltén |
||||
Detdär såg ju trist ut...INTE!!! ![]() WOW! Men jag tar ngt med fyrkrafs... ![]() |
||||
Normalt sätt är den det, du kan kolla öppettiderna på deras hemsida. De stänger dock om det är is eller snö. I år har banan varit avstängd i flera veckor på grund av banarbete. De lägger 17000 kvadratmeter ny asfalt. MVH Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Kollade tiderna innan men tänkte att de kanske stänger "efter behov" så att säga.
Det ska verkligen bli kul att testa den nya asfalten iår! Finns det några kartor på vilka sträckningar som det blir ny asfalt på iår?
_________________ /Per Hyltén |
||||
otroligt läckert ![]() ErikW _________________ Erik Woode |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2806 besök totalt |