Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (20869 totalt) |
Re:
Bredden är ju minsta problemet. Fälgbanor går ju att ordna om centrum finns. Det är ju iaf synd att det bara var 14". Men undrar om fabrikatet finns fortfarande? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Har du tänkt att åka racing i någon form med bilen skulle jag rekommendera att tillverka nya centrum och skruva dessa till fälgbanor. En liten avåkning kommer inte få dig att gråta lika mycket... De ser enkla ut att tillverka väldigt originallika. Skickar med en bild på original gammalt ekerhjul för hoj och ett nytt nav jag tillverkat. Hade jag blästrat och lackerat istället för att svarteloxera hade du fått stå med förstoringsglas och originalet i handen för att se skillnad. ![]() ![]() _________________ Roland Johansson |
||||
Re:
Tyvärr kom inte bilen ut för någon provkörning i år men förhoppningsvis ser det bättre ut framöver, kanske till säsong 2014 om allt faller på plats. Har hänt lite grann sedan sist. Motorn är inlämnad till grabbarna på Ultra och beräknas var bromsad och klar till vårkanten. Väntar i dagsläget på lite nya vattenslangar från VW Classic sen ska de och torrsumpspumpen från Stefan skickas ner till Tomas och gänget i Södertälje. Håller på och letar efter delar till växellådan men går bet. Är det någon som har en banlåda (020) liggandes får ni gärna höra av er. Jag har tidigare berättat att ett företag i Portugal ville ha bilder av mig från tiden då bilen var ute i ETCC-svängen. Efter mycket scannande av gamla bilder blev de nöjda till slut. Därefter har jag inte hört något av dem tills jag häromdagen såg en firma i England som sålde en limited upplaga på 300 exemplar. Det vara bara att beställa ett exemplar och det blev nr 43. Det verkar också som dataspels konstruktörerna fått nys på bilderna då bilen även finns i en spelvariant. Lägger in lite bilder från nätet. ![]() ![]() _________________ Lars-Åke Östlin |
||||
Det finns fler som säljer.
http://www.modelcarworld.biz/relaunc _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re: Dags för en liten uppdatering
Kul bygge! Om du lägger på en böckling kanske du kan rädda bussen. Den avreggades sommaren 2011! Grundinformation Regnr: AXJ590 Fordonsfabrikat: HANOMAG HENSCHEL F 46 KA Fordonstyp: Lastbil Chassinummer: 60941513003532 Årsmodell: 1973 Färg: SVART Viktig information om fordonet: Fordonet har körförbud. _________________ Jimmy Palm BCS 223 Tjänstevapen: Mini Cooper 5-d -15 Första bil (1984) och ren.objekt: BMW 1602-72... |
||||
Re:
Hej Rejsianer! Då det kommit två förmaningar från några kända vw-entusiaster att jag ska uppdatera så man får väl krypa till korset som man brukar säga. Det händer inte mycket, mest beroende på annat som kommer i vägen. Statusen idag är följande: - är fortfarande i ett jäkligt trångt och skitigt garage som inte är optimalt för "finskruvande". Letar efter bättre verkstad, liknande den gamla som man hade tidigare. - motorn är nere hos Ultra sedan 2 år tillbaka och min förhoppning är att den ska vara klar för leverans inom någon månad så det kan provstartas till sommaren. Tomas och gänget gör bra jobb så jag väntar med spänning på hur maskinen ska låta. - För att få rätsida på framtida FIAA-besiktning ska jag göra ett besök hos bekantingen Roberth som fick sin rally Scirocco godkänd härom året med HTP-handlingar. Han har jobbat länge med sin bil och det skiljer sig inte mycket mellan bana och rally för Sciroccon. - sneglar man på tyska youngtimer serien där många replica byggen av gr2 bilar går skiljer sig deras utrustning markant mot HTP-handling så man får gå efter gamla regelboken om det ska tävlas på hemmaplan i framtiden. - höll på att trilla över ett par äkta Spiess hjul härommånaden men Engelsmannen hann sälja dom innan jag såg annonsen, synd. - närmast till hands är lite dragning av bromsrör samt att man letar lite lämpliga delar. Sparar inköp av tank samt stol/bälte tills det bli dags för besiktning. - Min förhoppning är att det ska provstartas under sommaren så får man se om det kan bli någon testning på någon öppen träning senare i höst. Vill prova ut det mesta på bilen innan den slutligen målas i gamla färgerna med dekaler och allt. När motorn är klar för leverans skickas det bilder. ![]() ![]() _________________ Lars-Åke Östlin |
||||
Hej L-Å
Googlade på Spieß felgen och hittade dessa åt dig om det är intressant http://139253.forumromanum.com/membe ![]() Sen verkar HTN ha en liknande design http://www.htnherbst.de/html/body_pr ![]() Fortsatte sökningen men nu på Spiess Felgenstern Hittade då nån NSU sida som sålde fälgcenttrum och det verkar ju även Spiess göra http://www.saelzer-motorsport.de/Dow All sökning ledde mig tillslut till http://www.nsutt.de/shop/product_inf _________________ Stefan thull Leksand |
||||
Tyvärr går det långsamt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Lars-Åke Östlin |
||||
Snyggt!
Jag har bara en sak att klaga på och det är att det är alldeles för få bilder i det där inlägget. Det finns fortfarande tid till att åtgärda problemet ![]() (Jag vill inte heller vänta 10 år till på nästa uppdatering ![]() Längtar tills nästa uppdatering ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Jim Andersson |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (20869 totalt) |