Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1 besök senaste veckan (1417 totalt) |
Intervju med Walter Röhrl....
....om Carrera GT (men på tyska ![]() _________________ Simone Vogel |
||
Synd på språket, hade väldigt gärna läst den. Visst, babelfish.altavista.com kan översätta till engelska, men normalt sett brukar mina ögon börjar blöda över vad som åstadkomms där så jag låter nog bli. Ingen manuell översättare som känner sig manad?
![]() ![]() |
||
Nu har jag lyckats läsa igenom artikeln. Tror att jag förstod det mesta. Det hjälper att artikeln behandlar ett ämne man är intresserad av!
![]() - Han föredrar en turbo framför en sugmotor för att då slipper man växla ner för vägarbetena på autobahn. ![]() - De valde en traditionell växellåda på CGT därför att det inte fanns någon sekventiell som uppfyllde deras krav, de var alla för okomfortabla! ![]() ![]() - Hur fort kan man köra? "Jag har överlevt racing i 30 år, nuförtiden behöver jag inte veta om jag kör 7:26 eller 7:27". Gubben börjar helt klart bli gammal! ![]() Simone, hur gick det med de svenska motortidningarna? Förstod du texten? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Tycker jag känner igen vissa delar av reportaget från Sportbilen när Fredrik Huldt intervjuade Rörhl..
Det har man varit med om tidigare om man säger så, nu när jag läser igenom detta känns det lite som en japanare med översättning.. ![]() Kan dock bero på att min tyska numera inte är den bästa men men..... Någon som har sportbilen kan ju läsa artikeln och avgöra ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
- Han föredrar en turbo framför en sugmotor för att då slipper man växla ner för vägarbetena på autobahn.
![]() Han kanske kör dieselturbo!!?? ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||
Njaa, han säger ju faktiskt så här: "Müsste ich mich festlegen: Turbo. Ich bin schon immer ein Verfechter der Aufladung, man kann Hubraum reduzieren, gewinnt bei Verbrauch, Abgasen, Fahrkomfort." Dvs, om han nu måste välja så väljer han turbon pga att man klarar sig med mindre cylindervolym, därav lägre bränsleförbrukning, mindre emissioner samt en bättre motorkomfort(vridmomentet). Detta uttalande misstänker jag avser vardagligt bruk. Det kan ju onekligen vara bekvämt att inte behöva växla så ofta, t.ex. vid ett vägarbete, i vardaglig körning + att överladdade motorer OCKSÅ fungerar bra vid hårdare körning, t.ex. på Nürburgring. Uttalandet gjordes nog helt enkelt med avseende på allmän körning, om man istället frågat honom vad han föredrar när det gäller snabba varv på Ringen är jag inte lika säker på att han svarat likadant. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1 besök senaste veckan (1417 totalt) |