Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Intervju med Walter Röhrl....
1 besök senaste veckan (1417 totalt)
Simone
Tyskland
Här sen Sep 2004

Trådstartare

....om Carrera GT (men på tyska ): http://www.heise.de/tr/artikel/51427/2

Linköping
Här sen Maj 2004

Synd på språket, hade väldigt gärna läst den. Visst, babelfish.altavista.com kan översätta till engelska, men normalt sett brukar mina ögon börjar blöda över vad som åstadkomms där så jag låter nog bli. Ingen manuell översättare som känner sig manad?
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Välkommen hit Simone!
Din svenska är perfekt!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Nu har jag lyckats läsa igenom artikeln. Tror att jag förstod det mesta. Det hjälper att artikeln behandlar ett ämne man är intresserad av! Jag måste dock uttrycka lite förvåning över den gode Walters prioriteringar.

- Han föredrar en turbo framför en sugmotor för att då slipper man växla ner för vägarbetena på autobahn.

- De valde en traditionell växellåda på CGT därför att det inte fanns någon sekventiell som uppfyllde deras krav, de var alla för okomfortabla!

- Hur fort kan man köra? "Jag har överlevt racing i 30 år, nuförtiden behöver jag inte veta om jag kör 7:26 eller 7:27".

Gubben börjar helt klart bli gammal!

Simone, hur gick det med de svenska motortidningarna? Förstod du texten?

Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Tycker jag känner igen vissa delar av reportaget från Sportbilen när Fredrik Huldt intervjuade Rörhl..
Det har man varit med om tidigare om man säger så, nu när jag läser igenom detta känns det lite som en japanare med översättning..

Kan dock bero på att min tyska numera inte är den bästa men men..... Någon som har sportbilen kan ju läsa artikeln och avgöra

Gävle
Här sen Jun 2004

- Han föredrar en turbo framför en sugmotor för att då slipper man växla ner för vägarbetena på autobahn.

Han kanske kör dieselturbo!!??

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Simone
Tyskland
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Johann: tack-tack , men det är inte perfekt....jag behöva övning, övning, övning :read2:

Anders: Självklar, jag förstår all.... ...nej, men jag tycker om det intervju med Hacke

Wimbach
Här sen Aug 2004

Anders Jonsson skrev:
Jag måste dock uttrycka lite förvåning över den gode Walters prioriteringar.

Njaa, han säger ju faktiskt så här: "Müsste ich mich festlegen: Turbo. Ich bin schon immer ein Verfechter der Aufladung, man kann Hubraum reduzieren, gewinnt bei Verbrauch, Abgasen, Fahrkomfort."

Dvs, om han nu måste välja så väljer han turbon pga att man klarar sig med mindre cylindervolym, därav lägre bränsleförbrukning, mindre emissioner samt en bättre motorkomfort(vridmomentet). Detta uttalande misstänker jag avser vardagligt bruk. Det kan ju onekligen vara bekvämt att inte behöva växla så ofta, t.ex. vid ett vägarbete, i vardaglig körning + att överladdade motorer OCKSÅ fungerar bra vid hårdare körning, t.ex. på Nürburgring. Uttalandet gjordes nog helt enkelt med avseende på allmän körning, om man istället frågat honom vad han föredrar när det gäller snabba varv på Ringen är jag inte lika säker på att han svarat likadant.

1 besök senaste veckan (1417 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande