| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racetech
Attackvinkel på vinge
|
3 besök senaste veckan (603 totalt) |
|
Attackvinkel på vinge
Vad är det för max attackvinkel på en sån här vinge och vad förslås att åka med som grundinställning? Ska sitta på bakluckan strax över taknivå på en Opel Kadett GSI 16v -89.
_________________ Joachim Qvarnström |
||
|
Bästa är väl att testa (speciellt om man ända ska köra en shakedown o se att bilen funkar), en trackday i en lång sweeper, typ ut på rakan på Gelleråsen eller så. Logga med Racechrono o en 10-20Hz GPS puck. Så får du svar både på hur mycket toppfarten ev. minskar, hur mycket du förlorar på det och hur mycket snabbare du ev. kan köra ut på rakan och vad det ger för plus i fart och tid. Är ju lätt att köra fyra fem varv. Skruva, köra en bunt varv.
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Off topic:
Undrar hur mycket de fick testa för att få fram denna brutala vinkeln...
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
|
Re:
Den där blir väl som en Gurney flap fast de brukar inte vara så höga. Kanske funkar ändå
_________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||
![]() |
Racetech
Attackvinkel på vinge
|
3 besök senaste veckan (603 totalt) |

