| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen, helgpyssel
|
1108 besök totalt |
|
När jag först såg ämnet antog jag att bilen var engelsk pga vem som postat. Men efter att bilderna laddats och jag konsaterat att färg och utseende inte kunde vara från ön utan måste komma från Italien. Första som slog mig var att det var en Maserati vilket det inte är. Nästa sak som slog mig var att det är en Bizzarrini, fick slå i några böcker i hyllan och kom fram till att det är det.
Min gissning: Bizzarrini P358 (enda bilen av det märket representerad i boken men utseendet var likt, dock skiljer motorhuvens utseende från denna och även vissa luftintag på sidorna) _________________ /David Söderblom |
||||
Rätt direkt!
och jag är inte så ensidig som en del tror..
och här kan man dräggla vidare... http://www.pbase.com/nksyoon/paddock _________________ Fredrik Bolander --VVR-- |
||||
|
"I vanliga fall" är kanske inte riktigt rätt ordval. Kan det ha gjorts 3-5 bilar? om ens så många? Själv nöjer jag mig med den vanliga (150ex) GT Stradan
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
ojdå, läste visst lite slarvigt...
Bildtext: "Till skillnad från de flesta Bizzarrini-bilar (som var utrustade med Chevrolet-motor) hade denna P358 en Lamborghini V12-motor." _________________ /David Söderblom |
||||
Kanske inte så konstigt, det var ju han som från början ritade ihop den där spisen. Åtminstone enligt honom själv. |
||||
![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen, helgpyssel
|
1108 besök totalt |