Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
516 besök totalt |
Custom/universella avgaspackningar?
Jag har portat avgasporten på toppen i min Porsche 924, så original avgaspackningar funkar inte så bra längre. Finns det något ställe som har ett stort sortiment på universalpackningar, eller kan man tillverka själv? Behöver 4st som har en rund port på ca 36mm med cc 60mm på skruvhålen. Hittade VW packningar som var 38mm cc-60, vilket jag tror funkar, men leveranstiden var om en månad, behöver dem denna eller nästa vecka. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Har du inga 931-packningar liggande? Dom har ju större hål har jag för mig, men du får justera skruvhålen några mm.
Hål 39mm cc66 enligt nån gammal ritning som finns. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
Kollade på cc och det skiljde så mycket, men det kanske funkar att modifiera. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
Funderade på kopparplåt men det kanske funkar med aluminium. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Re:
Skulle vara lite varsam med materialvalet på en turbomotor, blir ju lite småvarmt i det förbandet. Sättningar i materialet kan få skruvar att tappa klämkraften med allt vad det kan innebära _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Grafitark specade för +550 C finns att köpa på Mekonomen, men hur varm blir flänsen?
Artikelnummer 40-80014 Tillverkare Lundgrens Temperaturområde -200 °C,+550 °C Form Ark Maximalt tryck 20 MPa Tjocklek 1.5 mm Längd 450 mm Bredd 200 mm _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
Re:
Vet inte hur varmt det blir med turbo, turbon sitter rätt långt ifrån packningen. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
Man måste nästan ha kombinerad stål/grafit till turbogrenrör.
Bara grafit blåser ut pga grenrörstrycket . Slät Koppar brukar va svårt att få tätt om man bara har två pinnskruv. Aluminium blir antagligen samma problem. Koppar eller aluminium kan fungera om man tex vattenskär packningen å stansar en ring runt kanalen (dvs om det är någorlunda rund kanal) eventuellt stryka på ett tunt varvt med rtv innan man sätter ihop. Så skulle jag ha provat. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Re:
Nja... hittade några packningar i en låda som jag tror är avgaspackningar till nån 911a, kunde göra hålen till skruvarna lite avlånga så passade de till 924an. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
516 besök totalt |