Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33 >> 32 besök idag (128998 totalt) |
|
||
Har inget att tillföra men du förtjänar rejält med hurrarop för det resultatet. Att utgångsobjektet var så risigt gör det bara mer imponerande!
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Jag är lika imponerad som alla andra, otroligt jobb, som sagt!
Efter att ha tittat en stund på dina sista bilder så hoppade jag tillbaka till första inlägget och sedan har jag gått igenom alla bilder i hela tråden, det känns en aning omvälvande..... Nu förstår vi alla att du kommer att vila i helgen, MEN frågan som alla vill ha svar på: Vad blir nästa projektbil?? Imponerade hälsningar / Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Helt fantastiskt, ett simpelt grattis räcker liksom inte.
Att dra iland en sådan här renovering är mycket imponerande. Dessutom med mycket smakfulla avsteg från original. Hatten av ! _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
Det slog mig just: Klädseln på stolarna är exakt densamma som på den Porsche 911 GT3 Touring som Teknikens Värld (jag, alltså) körde i förra årets Banankalaset. Då berömde vi den som hade specat bilen, så nu måste jag berömma dig för hur du har specat bilen också. |
||
Jag tror att jag råkat bygga systemet onödigt långt så de är troligen lite extra tight på min bil.. Framtida justering. Calle _________________ Calle Olsson |
||
Tack, många som verkar tro att det krävs en massa kunskap, det kanske det gör men är man intresserad så är det mesta bara en googling bort eller ännu hellre bara lite bondförnuft. Jag har ingen utbildning eller skruvar professionellt till vardags, läste samhällskunskap i plugget utan större framgång 🤓. Sen är det väl bra om man är lite envis, är man dessutom lite halvkorkad och väljer att inte förstå hur många timmar det krävs för att renovera en bil så är det klart en fördel. Allt måste delas in i småbitar, varje plåtbit som svetsas in är ett moment och då ska man vara nöjd med det, man måste såklart kunna visualisera slutresultatet men skulle man börja fundera över "hur långt det är kvar" varenda dag så blir man snabbt trött. Så det skall man strunta i.. Calle _________________ Calle Olsson |
||
Tack! Jag har ju min Ferrari 330 som det skall bli bil av, ska jag vara helt ärlig så hade jag gärna börjat med det i vinter men jag har helt enkelt inte råd, BMWn har kostat en del pengar och inkomsterna har inte riktigt hängt med. Sen är jag dessutom sugen på att bygga trackdaybil av min Motus och komma ut på banorna igen, det skulle jag kunna göra relativt "billigt" så vi får se vad som händer. Calle _________________ Calle Olsson |
||
Tack, jag är väldigt förtjust i tartan! Även Motusen har inredning mer liknade textil. Till Ferrarin är jag dock helt inställd på Manchester och skinn! _________________ Calle Olsson |
||
Magisk renovering! Tillbringat en stund att läsa tråden ytterligare en gång från början. Det går inte att greppa vilket jobb du har lagt ner. Hatten av ggr 10! Skall bli kul att följa kommande bygge. Hoppas att du tar med den till Borgeby någon gång så att man får inspektera på nära håll.
_________________ Filip Svensson |
||
Tack! Det blir säkert nån tur till Borgeby vid tillfälle. Hoppas vädret blir bättre än vad prognosen säger bara.. _________________ Calle Olsson |
||
Fått monterat främre stötfångare som är ett litet "hotrod" bygge där jag avkromat den från början 3 delade stötfångaren, svetsat ihop dem och monterat den lite tightare mot karossen. Tennat skarvarna och målat den halvblank, lacken blev jag sisådär nöjd med men får duga tillsvidare.
Bytt växellådsolja till Red line shockproof och fått bort lite rassel, verkar som Getrag 260 är känd för att föra lite oväsen. Blev bättre ! För övrigt kört lite grann, är härligt att glida fram på småvägarna med rutorna nere, går tyst och fint, känns tight och följsam i chassiet. Har glömt montera främre krängningshämmaren så det står också på agendan. _________________ Calle Olsson |
||
Bra idé på stötfångaren, snyggare än dom som kör utan, och snyggare än original.
Kommer inte ihåg hur du gjort med kopplingen, jag har Sachs motorsport lamellen på min 635a. Och eftersom fjädrarna i centrumet är extremt hårda, rasslar det ordentligt i varvtalet 1600-1700. Men i stort sett inget på övriga varvtal. Med original lamellen gick det tyst. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||
Så fantastiskt tidlöst snygg design!
Och hur den ser ut nu, perfekt kombo av färg, fälg/däck. Jobbet du gjort, nogrannheten på detaljer mm Makalöst fin blev den! _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||
Jag hoppas verkligen att du har med några bilder på hur den såg ut när du började och lägger inplastade i rutan när du är på bilträffar annars kan man ju tro att det är en fin orginalbil med bytt motor.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Andra projekttrådar BMW 3.0CS E9 Renovering | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33 >> 32 besök idag (128998 totalt) |