Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 3 besök senaste veckan (256700 totalt) |
Re:
haha, ja det kan man tycka, men icke ![]() ![]() ![]() ![]() Trycktester utförda & allt ser bra ut strax över 3 bar.... 2-3 porer fick bearbetas & svetsas om. Det får anses godkänt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Installation av insug nu nära färdigt
![]() Givare har kommit på plats & riktiga pneumatik-kopplingar har monterats...i svart/rött...så det matchar resten ![]() Det blir riktigt tajt utrymmesmässigt....men det ska nog fasen gå... Det är nog bara huven som blir ett problem...hmm.. Ska jag verkligen behöva sätta kapen i huven ![]() Trevlig helg på er ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
sccch....
![]() ![]() men ok då... nja, jag har faktiskt inte lagt så många mil med bilen. Byggt klart ny bränslecell, med 2 separat matade pumpar mot spridarbryggan. Så nu är bränsletillförseln säkerställd. Det var gränsfall tidigare & spridarna bottnades redan vid 2 bars laddtryck. 5 st 1000 ccm ska ju klara mer än så. Spridarna började dessutom spöka & "haka" sig då jag råkade glömma bilen ute under en period....lång period.....mycket lång period ![]() Den stumma sinterlamellen ryker till förmån för en hybridlamell från Sachs & center-diffen ska jag byta mot en original-diff. Fickparkeringar & stadskörning är något av en utmaning med ovan nämnda delar samt sliter satan på drivlinan ![]() ![]() De små vill alltid att vi ska göra banzai-starter & jag är inte svårövertalad så...resten av folket hemma i byn är nog mindre imponerade ![]() Jag måste se över kylsystemet & även byta kylarfläkten då bilen går lite varm allt för lätt... Främre delen av avgassystemet ska byggas om i RF. Nytt grenrör sitter på plats också. & sen råkade jag köpa en liter grej....& den behövde också lite kärlek.... ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Re:
ja, nej, nej, ja nej, ja ![]() Ursäkta. Blir så när man tittar för mycket på barnprogram (Bluey) med kidsen ![]() Barnen får en uppfostran likt den man själv fick på 80-talet. Om vi överlevde så gör nog dom det också ![]() ![]() ![]() Det finns planer på ett Fiat126-bygge med slightly modified body, yes ![]()
Det finns allt för många SPQ:s & S1:or. Dessutom är jag allergisk mot att kapa sönder en kaross & klibba på plast. En S1 blir dssutom inte lika körvänlig som en eventuell SPQ eller, som i mitt fall, en URQ sedan ![]() Meeeen, jag är inte riktigt där ännu. Jag våndas över huruvida jag ska kapa sönder en av få kvarvarande GTE Quattro som finns kvar ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Den sitter liksom fast i bakskärmarna & följde med på köpet.
Dessutom är det ju inte riktigt så att man hittar bakskärmar på blocket var & varannan dag ![]() Hatthyllan kommer jag plocka till min Urq & resten av bakdelen kan vara bra att ha som reservdelsplåt...kanske. I övrigt har jag allt som behövs för att konvertera bilen, förutom trösklar. _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Okej, såg nu att du nämnde "URQ sedan"
Så en sådan är det alltså du funderar på att bygga, finns ju en del sådana redan men nog färre än SPQ och S1 kopior och du slipper plast delar ![]() Är insuget färdigt byggt än som det står om i rubriken ? Har du provkört sedan det var nästan färdigt år 2020, gick motorhuven att stänga utan att kapa? Några nya bilder på motorpaketet? _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Råkade ut för några bakslag under våren & glömde uppdatera...
Insug klart Grenrör klart Huven går att stänga. Jag sänkte hela motorpaketet ett par centimeter & justerade vxl-låda/kardan därefter. Nu behöver motorn mappas om ordentligt efter alla uppdateringar, så den har inte körts på annan är gat-mappen. Jag fick skicka iväg spridarna på service/rengöring då de var i horribelt skick efter många års bruk. I samma veva passade jag på att plocka ur min lilla buffert-tank & uppdatera den också. Tanken är att få ihop allt & besiktiga bilen inom några veckor ![]() ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 39, 40, 41 3 besök senaste veckan (256700 totalt) |