Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3606 besök totalt |
Motorjournalen 18/10 20:00
info från www.kanal5.se/motorjournalen Flerfaldige trestegsguldmedaljören Christian olsson berättar om Porschen han nu har råd med och Lamborghinin han alltjämt drömmer om. Joppe Pihlgren tar sig en titt på fenomenet Subaru. Från udda särling till väletablerat familjebilsmärke och åtråvärd prestigevagn. Kenneth Tonef har hittat ombyggda Volvoklassiker som en gång åtråddes, sedan hånades och glömdes. Kan man någonsin förlåta taksänkningar, frontspoilers och krossad röd plysch? Medverkande fordon: Posche 997, Honda Civic Type-R, Subaru, Opel Astra, VW Golf, Mazda 3, formelbåt, Volvo 142, Lamborghini Gallardo och Ferrari 312 P. Dessutom bevakar Peter Sundfeldt uttagningen av "Årets Bil". och nu finns länken till rejsa.nu upplagd på deras sida också. ![]() |
||||
Re: Motorjournalen 18/10 20:00
http://www.kanal5.se/templates/page. ![]() |
||||
Värst vad många banåkareferenser Peter fick in i 997-reportaget.
Vilken bana var det förresten, hittade inga kända referenspunkter? Det var ju ett jättekojjigt varv på Gelleråsen. Många fler kurvor när det är blött än när det är torrt ![]() |
||||
TopGear har ju för sköna reportage.
Stereon i Mazda 3 var en höjdare ![]() och att Subaru och SAAB är för tekniknördar... ![]() Har själv kört (av) på Gelleråsen i massivt regn i Neon-bil så det var lite Deja-vu ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
||||
Kojigt värre ! _________________ BMW MC-klubben |
||||
Sammanfattningsvis ett utmärkt program. Undrar om de inte brände lite för många guldkorn på ett program? 997, Modialen och 70-80 custom (tonårstidningar jag kände igen klippen ur
![]() |
||||
Skitbra program..
Garvade en del åt att det var "kojigt" när poletten väl ramlat ner ![]() |
||||
Nästa program verkar inte gå av för hackor det heller med tanke på det man fick se. Carrera GT, M5 och Spyker i samma program. Fast detta program var ju delvis filmat i hemstaden så det kan ju inte bli bättre. ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Jag vill också ha en motor som varvar 9000rpm, eller en Porsche eller en 70-tals stylad amazon
![]() Mycket bra blandning i det här programmet! _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Jag kanske är ute å svänger nu MEN:
Kan någon förklara logiken i subarus modelprogram mellan Legacy 3.0R och 3.0R Spec?? Visst jag ser Bilstein chassi och manuell låda i r-spec å automat i R:en Varför har man inte tänkt på om ingen önskar R-spec fast manuell låda?? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Jag tyckte det såg ut som Mantorp. Baklänges i vissa delar... Det blev väl bättre film på det sättet kan jag tänka mig. ![]() Förövrigt så håller jag med om att programmet var bra ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Jag vet att detta är en bil-forum men jag måste ändå flika in: om ni får chansen att åka Formel-båt någon gång, gör det! om inte, se till att ni får chansen... Det är helt vansinnigt. Skräckblandad förtjusning. Gjorde det en gång och kommer aldrig att glömma det...
![]() ![]() Det "greppet" i kurvorna går inte att uppleva i bil. Momentet som uppstår när man "bromsar" är helt sjukt. Det känns som om man sitter i en korkskruv som håller på och borrar sig in i vattnet. Och när man känner att det i stort sett bara är prOpellern som är i vattnet i 160 knyck. ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||
Jag väntade på en rejsa.nu kommentar i 997 reportaget, Peter verkade snubblande nära när det haglade banåka. |
||||
Tyckte precis som Nisse faktiskt ![]() Det var ett trevligt program men CTR/Audi-prylen var lite virrig tyckte jag ![]() Tyckte att medåkningen med den sprinklerförsedda kojan med den pratglade chauffören var kanon, såg lite halt ut bitvis ![]() Även 70-tals prylen gick inte av för hackor, så många bakrutejalusier har jag inte sett på länge, men en 164-grill och Merca 200 lyktor är nog nåt jag aldrig kommer att montera på PV'n ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
Kära Fredrik, det var kul att ha dig här den här tiden. Lycka till på på www.fendern.se ! ![]() Skämt åsido så gillade jag det inslaget också, som programnamnet antyder så ska det inte handla om fyra hjul allena. Dessutom tänk vad man skulle kunna göra med ett gäng bojar och lite tålamod? Bygga vattenkopior av vilken bana som helst! Utan kuperad terräng förvisso... Laguna Seca ena dagen, Gelleråsen nästa.... ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3606 besök totalt |