Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 5 besök senaste veckan (77865 totalt) |
Jag håller helt med dig Patrik gillade inte heller det. Ibland blir man dock överraskad när hjulen kommer på bilen. De kan få ett helt annat utseende och harmonisera med bilen och ibland ser en väldigt vacker fälg helt fel ut när den monteras.
Men det är också ett bra test på vad som ryms i hjulhusen. Men med känd bredd , et och däckdimension så kan man ju enklare räkna ut vad som går in eller inte. Mer om Pontiacen kommer i den egna tråden. Om Opeln då. Panhardstagsfäste står på tur. Vilken dimension ska man tänka där. Har volvo 240 original bussning som är 50mm bred i steget. Tänkte fyrkanstsprofil som man svetsar fast i golvet. Likt Janne J för de som har kollat. Sen är det fästen för coiloversen bak som står på tur. Tips emottages gärna på fästen som är justerbara i höjd. Efter det kan jag montera hjulupphängningen fram och bak och ställe ner den på hjulen igen. |
||
Handbockade en kåpa till volvofläkten i aluminium. Satte i några popnuts för att ha något att skruva fläkten i.
Har ju som jag tidigare funderat på väldigt trångt mellan front och motor så en mindre intercooler finns i tankarna. Skulle det fungera med en originalintercooler till någon modernare dieselbil. De har ju höga laddtryck från fabrik och verkar ju hålla. Räcker en sådan till min ca 300hk volvogemma ed en 19t? Anledning till att man bytte intercooler förr var väl i alla fall på Volvos att plastgavlarna lossnade vid ökat laddtryck. ![]() ![]() |
||
Någon som testat de där universalkabelhärvorna till sina byggen?
Finns ju en uppsjö med 12,14- 20 ish kablar färdiga med säkringshållare och reläer. Verkar ju smidigare än att köpa massa olika färgade kablar och koppla ihop med det gamla. Opel har jag ett orört originalsystem till som ska få sköta alla gamla funktioner men pontiacan är.en mardröm med inbyggd slumpgenerator i kabelhärvan. Den blinkar lyser och slocknar oberoende av vad man ber reglagen utföra och att funktionerna ändra om tar I kabelhärvan. |
||
Re:
inte på bil men på mc, det var sjukt smidigt. allt var i den lilla boxen, blinkrelä, ljusrelä osv _________________ henrik nielsen |
||
Re:
Jag använde ett universal från Painless. Med ett sånt blev något som annars hade varit helt hopplöst för mig möjligt, och jag hittar fortfarande i det och det finns lite stöd-dokumentation att tillgå. Sedan så fick jag lägga till en extra säkringshållare och några reläer för extra saker som inte finns på en gammal jänkare. _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||
|
||
Re:
Typ såna här - https://www.hansenracing.se/c/kabels Jag köpte ett PIN10102 då för att det fanns på lager, men när jag ser nu så skulle ett AeroFlow ha dugit. _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 5 besök senaste veckan (77865 totalt) |