Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 35, 36, 37 >> 6 besök senaste veckan (161256 totalt) |
Visst är det kul med vänner på lokala verkstaden... ![]() |
||||||
Ja vi kan säga att vi är avis Janne... ![]() Blir så mkt mindre frustration i luren när man kommer med en dos realism och lite andra ideer... ![]() ![]() ![]() |
||||||
Nej det har du inte! ![]() Den mutter som du sprang ut och skruvade loss från din egen bil (och expressbudade till mig för att jag skulle kunna löra till ringen ![]() ![]() För att "dra åt" menar jag? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Kan inte annat än att hålla med! Det enda jag funderar över: Är Janne (Banan ![]() ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||
ÄÄÄ de var väl ingenting, behåll muttern jag har en hellåda nu ![]() Favvo tråd. Sluta jag blir ju generad ![]() ![]() ![]() Ska jag säga ![]() Har pysslat lite med den buckliga C-stolpen, var lite nervöst i början men nu passar den nya biten perfekt. Väntar bara på nya dragrullar till svetsen så jag kan svetsa med 0,6mm tråd. kan vara lite böckigt å svetsa ihop stolpen med 0,8mm tråd, det får inte slå sig ![]() ![]() 5000+moms ![]() ![]() ![]() En annan rolig grej är att jag kapade bort dom sektionerna av golvet som "hängde ner" Före ![]() Efter ![]() Lite bygg bilder ![]() ![]() Varför har jag nu gjort så här? Jo för att kunna ha en riktig diffusor/venturi eller vad det nu heter. Som är vinklad 6-8 grader uppåt från bakaxlen. Så var jag tvungen att göra lite plats så jag kan flytta isär ljuddämparna. Tänkte mig något i den här stilen ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
ojdå, det ska bli en Ferrari alltså? ambitiöst! ![]() ![]() |
||||||
Jo alla aerodynamiska hjälpmedel är förbjudna. Men alla orginal spoilers ligger på vinden så om jag vill köra Roadsport så går det. Är ju bara å byta ![]() Största proplemet är inkopplingen av huvudströmbrytaren som jag skjutit på i 2 år nu ![]() El är väl inte min starkaste sida ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Säger killen som svetsar om karossen på en bil som andra inte skulle våga byta olja på.. El som är det enda man egentligen vågar ge sig på. Vad för tävlingar/vilka reglementen kör Du efter på bana?? Bilen brukar ju inte se bucklig ut, mer än just nu, så det kan ju inte vara typ BMWSC's knuffa & puffa race.. _________________ Caspar Friedrich ![]() M Roadster ![]() |
||||||
Alla har vi våra svagheter, när jag tittar på ett kretsschema så blir jag helt yr i knoppen
![]() Med Z3:an har jag inte kört någon tävling, men har har kört några race i roadsport med andra bilar. Meningen är att jag ska kunna vara med å köra i roadsport med z3:an. Det är en adrenalinkick utan dess like ![]() ![]() I roadsport behöver man inte vara specielt rädd för att bli "knuffad" Fast BMW cup är väl inte så farligt det heller då de flesta betalar ur egen ficka. _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||||
Vart kör Du med Z'an då?? Uppenbarligen går den ganska hårt ibland!?!?
Det tvivlar jag inte en sek på. Bara att vara ute på bana med en klocka och andras tider att slå är ju outstanding.
Låter betryggande. Skall dock ha mera övning i bagaget innan det bär av till tävling. Vad krävs för minimum mods för att köra med Z'an?? En riktig bur är givet. Bättre bromsar ett eget krav. _________________ Caspar Friedrich ![]() M Roadster ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 35, 36, 37 >> 6 besök senaste veckan (161256 totalt) |