Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4200 besök totalt |
Vi kan hyra Tullinge för 5000.- 8-17 eller halvdag 4 tim. 2500.-
Det enda som ingår är asfalten. Toalettbestyr mm. får vi fixa själva. om intresse finns kan Lisas mäss ordna med lunch på området. Vad det kostar vet jag ej. Tycker ni det är för dyrt?? janne nagy _________________ ![]() Jan Nagy |
||
Det var billigare än vad jag trodde, inget problem alltså
![]() 20 bilar blir 250:- per man vilket är en ganska normal taxa för de flesta arrangemang. ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||
Kan efter några samtal hyra Malmby för 1500.-/ dygn. Men en motorklubb
måste stå som arrangör med allt vad det nu innebär. Fortifikationsverket har som policy att inte hyra ut till privatpersoner. Endast gatbilar (reg. O bes. av svensk bilprovning) får deltaga. Detta gäller även på Tullinge. Vad gör vi ![]() janne nagy _________________ ![]() Jan Nagy |
||
250 prutt är väll inte mycket att jidra om för en heldags lekstuga.
Har en känsla att det kan bli en udda skara av bilar. När skulle det vara dax? Edit: Tullinge hälst för mig, om jag får komma. _________________ Johan Sjölinder |
||
Är det fortifikationsverket som hyr ut Tullinge också? Dvs hyrs inte Tullinge heller ut till privatpersoner? Eller gällde detta enbart Malmby? Priset för Tullinge var ju annars inte så farligt, om vi blir några stycken! Det kanske räcker med en halvdag?!? om vi inte är så många, så hinner man köra ganska mycket på 4 timmar! My ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Så här är det.
Tullinge ägs av Vasallen AB som är ett statligt förvaltningsbolag och drivs på affärsmässigt vis. Malmby ägs av försvaret (än så länge) och låter föreningar nyttja mark till subventionerade priser. janne nagy _________________ ![]() Jan Nagy |
||
Förslag. Hel/halvdag på Tullinge. Samling 08.00. Vi tillverkar banan
tillsammans och därefter en teorilektion. Uppdelning i 3 grupper där 2 grupper kör och den tredje är funktionärer. Efter tex. 1 timme roterar grupperna. Körning till 12.00 då det blir lunch på Lisas Mäss ( 75 kr. ink. allt). Antingen åker vi hem efter lunchen eller så fortsätter vi med em. aktiviteter. till kl. 17.00. Vi kan säkert få dagen att gå. Man kanske ha fler övningar än konbana. Förslag?? En grupp på 18 pers halvdag med lunch 214 kr En grupp på 18 pers heldag med lunch 325 kr Snikalternativ. Vi äter bara lunch 75 kr ![]() janne nagy _________________ ![]() Jan Nagy |
||
Det skulle ju lätt lösa sig om vi frågade Särås o uno_nalle snällt om dom har lust att göra det till ett Lazzatarrangemang ![]() Fast det är kanske mycket ruffligare asfalt o dessutom smalare där????? Jag har aldrig varit på Malmby... _________________ ![]() |
||
Var det än blir så är cirka 300 buck helt okej med mig. Jag är på. Men jag vill inte vara den som är spindeln i nätet som ser till att alla betalar osv osv. Någon får isf ta på sig totalansvaret för träffen. Om vi blir 18 bilar så behöver vi nog tex riktiga konor. Är vi 10 - 15 så kan man kanske klara sig med PET-flaskor...
Jag håller gärna lite låda om att ratta. ![]() ![]() Sen tycker jag vi startar en lista där intresserade skriver att de är med om det kostar 300 spänn (plus/minus 50 spänn beroende på uppslutning). _________________ ![]() |
||
Varför inte dra igång listan här ![]() Jag är på för en heldag, vi får nog tiden att gå .... ![]() Min enda reservation är datumet, om det blir före mitten av april är det risk för att jag inte fått hem motorn från USA ...... _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||
Hyra Tullinge?
Har ni tänkt och dra ut redan eller invänta inregningen av sommarbilarna? Jag har en 50-60cm kona att erbjuda, vi kan köra runt, runt och mera runt. ![]() ![]() ![]() PS. Jag skänker den gärna till någon som vill hålla i showen. _________________ bmw bmwsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4200 besök totalt |