| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Lite smått och gott från Ringenmuséet
|
2960 besök totalt |
|
Min favoritmotor:
E21-monster:
M1 Procar:
M3 DTM
Skoghags gamla räser?
2003 års 24h vinnare, ej tvättad!
Snobbar som jobbar... Dino 246 GT:
Den vackraste Ferrarin, 250 GTo:
Den fräckaste Ferrarin, F40:
Ganska fräck Ferrari, 250 Le Mans:
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Klart som korvspad ett en dussinbil som de trimmade folkvagnarna överbefolkar banan, men är ointerssanta att via på museum. Ferrari är ju något mera exklusiv och kan självfallet inte riskeras på en så tråkig bana som nordlsingan
Något mera seriöst utryckt så är det ju svårt att matcha en Ferrari 250LM. De skulle i så fall vara en Porsche Carrera 6. eller 917K. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Nänä, detdär har du fått helt om bakfoten. Som synes på bilderna finns det väldigt mycket utrymme över där meningen torde vara att placera Porschar. I själva verket är det inget museum utan ett servicegarage där små ljusskygga mekaniker kommer fram om nätterna och reparerar och servar bilarna. Om dagarana är de ute och kör sina favoritbilar.
_________________ Anders Hansson |
||||
|
Re: Lite smått och gott från Ringenmuséet
och huuur fränt skulle det inte vara att komma med såna backspeglar till korvkiosken och frå svara på frågan: Har du köpt speglarna på Danmobility isf riktiga M3 speglar? "Nä-det här ÄR riktiga M3DTM speglar!"
Vart kan jag köpa kopior på dom där? JÄTTEFRÄNA!!!
_________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
|
Re: Lite smått och gott från Ringenmuséet
...och billiga lär de inte vara...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Håller med. Är det en f.d tävlingsbil så tycker jag att "race-patinan" ska vara kvar. Fast bäst är väl iofs om gamla tävlingsbilar slipper museum och istället brukas
_________________ /Kristian Elisson |
||||
Hehe, kom att tänka på en rolig "incident" jag var med om när jag var där för 1½år sen samtidigt som Frazze förresten.. Jo, jag låg på rygg under bakvagnen på M3DTM -91:an och studerade bakvagns-lösningar när det kommer fram en fräulein från museet och undrar om jag behöver hjälp... Javisst kan du berätta lite om rollcentre-justeringen? Nja, kan säga att det var sådär populärt att ligga och fotografera under bilarna innanför dom där löjliga snörena...
_________________ /Arne Lindgren |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
2960 besök totalt |