Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Upgradering Turbo tips på företag | 1 besök senaste veckan (733 totalt) |
Stefan borde kunna fixa sånt, du kan ju ringa å fråga så har han säkert några ideer.
http://slturbo.com/ _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
https://www.turboservice.se/
Men som nämnt är det nog billigare att köpa en annan turbo direkt, framförallt med dom måtten! _________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Pratat med GIK, ca 13 000kr för en uppgradering av befintlig. Kanske blir lite billigare om dom får min gamla i retur. Dock är det via en leverantö4'r
Firma i England tar£520 ink frakt men då får jag skicka min egna dit. Då uppdateras den med 360lager -31 tryckklocka .55 turbinhjul Lite oklart mer moms och tull när det kommer arbete man utför i England. Och inte en fysisk produkt. Någon som vet? _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
_________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Känns nästan som en std volvo b23 eller b230 oem turbo är grejen.
B23 turbo är ju Garret, men inget 360 lager, kan moddas till det. De räcker väl mot 220-240hk eller nåt, A/R .48 på avgas, vet inte turbintrim iofs. B230 är väl mitsubishiaggregat? De har jag för mig har 360 lager på senare årsmodeller. _________________ Patrick Wetterskog |
||
Jag skickade en kompressor på renovering i UK. Firman var inte VAT-registrerad så jag fick betala VAT där och moms när den kom hit... och tull så klart. Men är de VAT-registrerade så bör du slippa VAT där. Tull och moms baserades på vad jag gav för jobbet, dvs på de 770 gbp det kostade. Slipper du VAT där så läggs det på 10% tull och 25% moms så du bör sluta på runt 9200 kr då. Får du pröjsa VAT där också som jag behövde så blir det väl 10800 kr då _________________ Lars Dahlstedt Lotus Elise S2 -01 Rotrex kompressor Lotus Elite 503 -75 Lotus Europa S2 -68 Lotus Europa S1 -67 och lite annat |
||
Hur mycket effekt har du tänkt.
Turbo, billigt, enkelt och bra, går aldrig att få ihop tre där, du får nöja dig med två, så vad är viktigast?? Plocka ihop något eget.(billigt) Köp något som passar , (alternativt skicka för ombyggnad) (dyrt men "enkelt" Eller Köp något bra till skapligt pris och bygg om så det passar. (Antagligen bäst resultat) En precision 5858 eller 5558 (dem bygger ju på t3 i grunden) borde ju vara relativt lätt att få dit räcker nog "lätt" upp till 500 häst _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Tror bilen blir okörbar över 250hk.... och 170-200 skulle nog vara optimalt med brett register _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Skruva banåkabil Upgradering Turbo tips på företag | 1 besök senaste veckan (733 totalt) |